Problem tempvisning R6

Henkew

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
Tenere 660 2011
Har en 99:as R6:a som går mkt bra. Det är dock något konstigt med tempvisningen. Kör jag hojen hårt >10 000rpm så tappar jag visningen på tempen. Fungerar hur bra som helst når jag hör på lägre varvtal. Från att ligga stabilt på ca 80 grader faller den stegvis till under 40 dvs Lo. Så fort som jag tar ner varvtalet så kommer visningen tillbaka. Har provar att byta ut kylarvätskan och då också spolat igenom kylare och kärl för att rengöra, har också tillsett att det inte finns några luftfickor.

Jag har svårt att tänka mig att givaren har gett upp eftersom att den visar på lägre varvtal.
Finns det någon som vart med om något liknande eller har någon aning om vad som kan vara fel?

Tacksam för svar

Termostatproblem kan det vara,plocka ur och kolla att den stänger helt och koka för attt se vid vilken temp den öppnar.
Har den funkat innan?

Henrik

Termostatproblem kan det vara,plocka ur och kolla att den stänger helt och koka för attt se vid vilken temp den öppnar.
Har den funkat innan?

Henrik

Jag skaffade hojen i sommras. Märkte detta problem strax efter. Tänkte ta tag i det nu när jag ställt av den.
Jag ska se över termostaten.

Tack för alla svar. Det var glapp i en liten skitkontakt som vid högt varvtal (stora vibrationer) tappade signalen till tempvisningen på displayen.
Passade på att bestycka när jag ändå rev i grejerna. Några provturer har det blivit. Nu är det bara till att vänta in varmare tider.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back