Vart inne och läst på RGV250.co.uk om ventiljustering och till min hjälp fick jag fram denna bilden
. Första läget är vid stängt läge och representerar allt från avstängd motor till 8k varv då den ska övergå till halvöppet läge och sen vid 10 ska de öppna helt och se ut enligt 3e bilden. Började med att kolla stängt läge och det ser fint ut. Behövde inte justera mycket alls. För att ställa helt öppet läge så varvade jag motorn till 10k och sedan slog av tändningen då låste dom sig i öppet men de har gått förbi markeringen för öppet läge en bra bit. se bild . Blev nyfiken och tog bort ventilkåpan men ventilerna är inte helt öppna trots att den gått förbi markeringen på hjulet. bild på hur ventilerna var ställda i öppet läge
Enligt rgv250.co.uk så ska ventilerna gå ut så pass att de lägger sig i själva ventilkåpan som dessutom är urgröpt. Mina ventiler tyckte jag verkade stå i "mellanläget". Så jag tänkte ansöka om lite proffshjälp som kanske förklara för mig om jag gjort något fel.
Enligt rgv250.co.uk så ska ventilerna gå ut så pass att de lägger sig i själva ventilkåpan som dessutom är urgröpt. Mina ventiler tyckte jag verkade stå i "mellanläget". Så jag tänkte ansöka om lite proffshjälp som kanske förklara för mig om jag gjort något fel.
Last edited:

det lät inte som en dans på rosor. Antar att alla 89ans delar satt på redan innan du krashade hojen? Känns bara värre och värre dehär med köpet av denna hoj.. 
Hade jag köpt den som en 89 så hade jag inte klagat