MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Har en Blade -02 som har gått ca 1100 mil, dom senaste 50 milen har jag fått problem med att växla ner genom dom lägre växlarna. Särskillt vid stillastående är det svårt, men även om man rullar.
Blir inget motstånd i växelspaken när man ska växla ner och även om man släpper ut kopplingen helt innan man försöker fortsätta växla ner så krånglar det.
Om man tar i som fan o sparkar i växlarna så brukar det gå.... Vid uppväxling fungerar allt hur bra som helst. Kopplingen är det inget fel på vad jag har märkt. Vid bakhjulskörning kör jag alltid av/på metoden och använder inte koppling.
Nån som har en idé om vad som kan va fel?
Hojen ska in på 1200 mils service om 100 mil, kan jag köra med den så länge eller ska jag beställa tid på verkstad på en gång?
Vid sånna här tillfällen är man glad att Honda har 5-års garanti.....
Blir inget motstånd i växelspaken när man ska växla ner och även om man släpper ut kopplingen helt innan man försöker fortsätta växla ner så krånglar det.
Om man tar i som fan o sparkar i växlarna så brukar det gå.... Vid uppväxling fungerar allt hur bra som helst. Kopplingen är det inget fel på vad jag har märkt. Vid bakhjulskörning kör jag alltid av/på metoden och använder inte koppling.
Nån som har en idé om vad som kan va fel?
Hojen ska in på 1200 mils service om 100 mil, kan jag köra med den så länge eller ska jag beställa tid på verkstad på en gång?
Vid sånna här tillfällen är man glad att Honda har 5-års garanti.....

