Problem med Tutan

spinnanders skrev:
2091434 Måste du lossa kåpor för det?
Äe det inte din R1 vi pratar om? Iaf på min R1 så sitter tutan precis vid kylaren, man kan se den o ta den rätt så lätt...
Prova får du se... :tummenupp

Anders

jo alltså har du rätt i. Man kan ta på den :tuttar men om man ska skruva på den går det inte speciellt bra.

Men ska göra en krafttag =)

Edvardsson skrev:
2091450 jo alltså har du rätt i. Man kan ta på den :tuttar men om man ska skruva på den går det inte speciellt bra.

Men ska göra en krafttag =)
Du ska inte gör tutan lös, det finns en liten justerskruv som du ska skruva på, tror det är en m4 el m5 skruv..stjärna

spinnanders skrev:
2091475 Du ska inte gör tutan lös, det finns en liten justerskruv som du ska skruva på, tror det är en m4 el m5 skruv..stjärna

jo men det förstod jag. Ska se om jag hittar den

tack för förslaget =)

Hoztic skrev:
2066001 Finns det inte nån på forumet som har en Biltemamistlur för båtar på sin XT600? :va Den borde höras! :)
I min Golf hade jag kompressormatade signalhorn, visserligen laggade dom kanske en halv sekund, men jävlar vilket liv dom förde när dom väl kom igång! :jisses :hihi

Jag hade 2 st kompressormatade signalhorn på min gamla RD 350. Var riktigt häftigt. Bra till och skrämma bort renarna inbillade jag mig. Jag hade kompressorn monterad under stjärtkåpan, relä, och en fet strömkabel till batteriet. En liten bild från tiden då det begav sig... Ena signalhornet syns på bilden.

Bifogat

• Min RD350 med packväskor tärnaby.jpg
    Min RD350 med packväskor tärnaby.jpg
    124.6 KB · Visningar: 52
spinnanders skrev:
2091692 Hur gick det, låter det bättre nu...

Anders

har faktiskt inte kollat. Har massa pluggade. Får fixa imorgon....

Men låter som folk gillar stora kraftiga turbomatade höselskade tutor här. Så ska beställa en Stor jäkla tuta från berlin i veckan!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg