Problem med tanklocket

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hej!
Tänkte bara höra mig för om det är några mer som har problem med sina 660 och läckande bensin? När jag tankar den full o inte då överdrivert full så verkar trycket bli för kraftigt så soppa kommer ut på tanken.
Har visserligen ej kollat så packningen som sitter där är helt 100:a. :hihi
Men som sagt innan jag orkar kika på detta, några andra som har problem?

Vill även passa på att säga att jag idag klarade 200 på slangen (fan vad jag suger) :D inte fan var det vackert men det var i varje fall på ett hjul.
 
Jo de läcker..... problemet är att tanken flexar lite, så när man tror man inte tankat fullt å sätter sig på sadeln, så blir det lite som att klämma på en tub kalles kaviar.......hehe.... alla är så, tanka några deciliter mindre så slipper du
 
Tom Byron skrev:
Jo de läcker..... problemet är att tanken flexar lite, så när man tror man inte tankat fullt å sätter sig på sadeln, så blir det lite som att klämma på en tub kalles kaviar.......hehe.... alla är så, tanka några deciliter mindre så slipper du

Tackar så mycket herr Guru :banana
 
Jag har aldrig märkt nått sånt på min hoj och jag har tankat fullt, vet även en som oftast brukar fylla hela tanken och tratten innan han är nöjd :rolleyes: och jag har aldrig sett att det har läckt från den tanken när han väl fått på tanklocket.
 
Jag har heller aldrig haft det problemet. Däremot om man gör stoppies med "för full" tank så rinner det såklart över....
 
Ska hem idag o kolla gummiringen som ligger som packning..... kan ju hända att det är något fel på den.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top