Problem med ram nr

• Thread starter Thread starter MT
  • Start date Start date

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Har en polare som köpte en zx9:a 98:a för ett par månader sedan och skulle bes. den i veckan.
Det hela gick bra förutom att bes. mannen upptäckte att ramnr. såg lite hemma gjort ut.
Hojen gick därför inte igenom och han vart ombedd att fixa papper på ev rambyte.

Nu hade han inte en anning om detta och hojen ser helt ok ut annars så man kan ej tro att den är klotad.

För att få lite lök på laxen till så är den importerad 01 men har haft 3 ägare i sverige.

Vad faan gör man? :va
Nån som har vart med om nått likande och isf hur löste ni det?

Just på kawasaki tycks detta dyka upp då och då.
Jag har iaf läst om det förr hör, prova sök efter nåt om saken.

MT skrev:
Har en polare som köpte en zx9:a 98:a för ett par månader sedan och skulle bes. den i veckan.
Det hela gick bra förutom att bes. mannen upptäckte att ramnr. såg lite hemma gjort ut.
Hojen gick därför inte igenom och han vart ombedd att fixa papper på ev rambyte.

Nu hade han inte en anning om detta och hojen ser helt ok ut annars så man kan ej tro att den är klotad.

För att få lite lök på laxen till så är den importerad 01 men har haft 3 ägare i sverige.

Vi stod och tittade på ramnumret på min zx6r och det ser också handgjort ut. För det är handgjort av en glad liten japan. :rofl Just det här med besiktningsproblemen togs upp. Frågan är hur handgjort det ser ut. Jmf med någon annan och säg åt besiktningsgubben att kolla med en erfaren kollega. På kaworna är det nästan mer misstänksamt om det är för rakt enligt vad jag fick lära mig. Jag kan postar en bild på min reservram om du vill jämföra.

Var det en grön zx9 som besiktigades kl 7 i fredags?
Stod med en besiktningsman när en annan besiktningsman kom och rådfrågade om ramnumret på hojen inte såg hemmagjort ut. Kollade själv på den och nämnde att jag själv har en kawa och att det är "allmänt känt" att ramnumret ser hemmagjort ut på kawasaki, han sa att det är sant men det kan också vara stulet osv osv.... :brinnerup

Jag vet inte när han besiktigade den men det var i veckan iaf.

Var ute och kollade på den ikväll och vi upptäckte att den nitade brickan som sitter på ramen med såg ut som om den hade vart bortplockad och ditsatt igen.

Dock så stämmer alla nr men man blir ju lite misstänksam.

Jag har sökt som en galning men inte hittat nån relevant information.
Kan nån som är bättre än mig på att söka hitta en tråd som kan hjälpa killen?

E ramne bytt så lycka till, för då måste du ha det gamla styrhuvudet att visa upp för att visa att inte hojen "bytt" identitet. Har själv stått i sitsen, sålde oreggat till slut... :huvet

freding skrev:
E ramne bytt så lycka till, för då måste du ha det gamla styrhuvudet att visa upp för att visa att inte hojen "bytt" identitet. Har själv stått i sitsen, sålde oreggat till slut... :huvet

Vi spanade lite närmare igår för att kolla om det gick att se att det var några nr som var omgjorda.
Men det går absolut inte att se att det har gjorts om nr utan det ser ut som han som har slagit in nr har vart jäkligt slarvig.

MT skrev:

Sökte i forumet och hittade det här.. Skriv ut och ta med till besiktningen? http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49647&highlight=Kawasaki+sverige

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park