Chris Ash
Kapten Gars
Fick problem med min 125 racer på Knutstorp häromdagen. Ut ur hårnålen hade motorn ingen kraft och misstände som satan. Efter några tiotal meter dog den helt. När jag kommer in i depån visar det sig att tändstiftet har lossnat. Jag provar att dra fast det igen och skall till att starta men motorn är helt död och skramlar. Väldigt likt ett glappande vevlager eller något. Vi känner inget på plats och kolven tar inte i toppen heller. Nu har jag rivit bort topp och cylinder men känner inget glapp i vevstaken vare sig lill eller storända, inte heller vid svänghjulet eller kopplingen känner jag något som helst glapp.
Borde man inte känna om det är ett ramlager som har gått eller man måste riva sig ner vidare för att konstatera det?
Nån som har något annat förslag på vad det kan vara? Att tändstiftet lossade är rätt märkligt tycker jag, vad skulle kunna orsaka det?
Cylinder+topp ser helt ok ut ska jag kanske tillägga.Liksom stiftet.
Borde man inte känna om det är ett ramlager som har gått eller man måste riva sig ner vidare för att konstatera det?
Nån som har något annat förslag på vad det kan vara? Att tändstiftet lossade är rätt märkligt tycker jag, vad skulle kunna orsaka det?
Cylinder+topp ser helt ok ut ska jag kanske tillägga.Liksom stiftet.