Problem med miniblinkers, Ducati Monster 600 -99

maxb

Medlem
Gick med
8 Sep 2010
Hoj
ZX6R 636 -04
Tjenare kära SH!

Jag köpte mig ett par miniblinkers på Ebay och nu när jag kopplar in dom så lyser dom konstant och väldigt svagt. vad kan det vara för fel?

Kopplar jag in original blinkerserna så funkar dom klockrent.

sitter och funderar på om det kan vara något form av relä problem eller om det är frågan om motstånd.

En anna aspekt i det hela ör att det stog att blinkerserna vad till en monster 900, men jag tycker att det bör inte spela någon roll, eller är jag helt ute och cyklar ?

Du behöver motstånd att koppla parallellt med LED -blinkersen. Dessa mostånd ökar belastningen på reläet till samma värde som orginalblinkersen.

Alternativ två är att byta till ett "lastoberoende" blinkrelä. Med detta alternativ kan det bli problem om du bara har en kontrollampa för körriktningsvisaren. Även detta går att "lösa med en ombyggnad och dioder. (överkurs för många)

Du behöver motstånd att koppla parallellt med LED -blinkersen. Dessa mostånd ökar belastningen på reläet till samma värde som orginalblinkersen.

Alternativ två är att byta till ett "lastoberoende" blinkrelä. Med detta alternativ kan det bli problem om du bara har en kontrollampa för körriktningsvisaren. Även detta går att "lösa med en ombyggnad och dioder. (överkurs för många)

Vad för motstånd, vart köper jag det och hur kopplar jag in det?

Eftersom TS bor i Stockholm är det mycket smartare att åka förbi Elfa i Kunges Kurva eller i Solna och köpa motstånd där istället, dom kostar runt 13kr styck om jag inte missminner mig, något billigare än hos den lokale hojprylsmånglaren :fakta

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats