Problem med min nya hoj...

kan det va så simpelt att det är stiften? ja tycker ju det verkar märkligt då han som hade cykeln innan inte verka helt dum i bollen... så nu till frågan,

stiften som sitter i står det NGK R CR9E på, det är väl resistorstift? men i verkstads handboken står det att det ska sitta CR8E eller CR9E i är det fel eller är det ja som snurrar??
 
Kolla så att batteripolerna är ordentligt åtdragna också.

...av egen erfarenhet så att säga...
 
hmm, fick hojen å gå bättre, dock inte bra genom att tejpa igen kn filtren?? :va

eftersom ja fick med andra munstyckn när ja köppte hojen, va ja ju tvungen att testa om de funka bättre, men då vägrade hojen..

vad är original storleken på munstycken??
hur långt ska luftskruven va utskruvad`?
 
Last edited:
någon som kan tänka sig hjälpa mig bestycka om hojen??
mina kunskaper sträcker sig tyvärr inte så långt...
 
Om den går bra över 3000 rpm så borde det vara tändningen som spökar, har du nya stift så byt kablar. Om det inte funkar så kolla spolen.
 
antikrist skrev:
Om den går bra över 3000 rpm så borde det vara tändningen som spökar, har du nya stift så byt kablar. Om det inte funkar så kolla spolen.


den går, men inte bra, nu har ja fått den te å gå på runt 2000rpm.. fortfarande inte bra, det verkar som den tappar tändningen.
tyckte stiften gav lite svag gnista...
 
Jag tror att dina problem har ett samband med dina K/N filter.
Jag och Robban på forumet har samma uppfattning ang. K/N filter.
 
BMW R90s skrev:
Jag tror att dina problem har ett samband med dina K/N filter.
Jag och Robban på forumet har samma uppfattning ang. K/N filter.


hur menas?? hojen har ju enligt tidigare ägare gått bra med KN filtren på tidigare.

nån som har en FZR som kan låna ut en luftburk till mig en stund?? :pannkyss
skulle va kalas om nån ville göra det... eller om nån som har skruvat med sånt här har tid nån kväll å hjälpa mig! behöver all hjälp ja kan få... :rodnar
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top