Problem med magurakoppling

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Hejsan!

Efter läckage från huvudcylindern på min husaberg så köpte jag repsats och maguras "luftningskit". Monterade och luftade på fem röda och den fungerade perfekt. Men nu till problemet. När motorn går, speciellt om man varvar så verkar det läcka ut olja! Man tappar trycket och det går ej att koppla ur. Pumpar man några gånger så fungerar det igen, tills nästa gång man varvar ur maskinen. Helskumt! Någon som haft liknande problem? Kan vibrationerna göra att oljan smiter förbi packningarna? Finns inga repor eller skador i cylindern heller. :va

wheelie82 skrev:
2193116 Hejsan!

Efter läckage från huvudcylindern på min husaberg så köpte jag repsats och maguras "luftningskit". Monterade och luftade på fem röda och den fungerade perfekt. Men nu till problemet. När motorn går, speciellt om man varvar så verkar det läcka ut olja! Man tappar trycket och det går ej att koppla ur. Pumpar man några gånger så fungerar det igen, tills nästa gång man varvar ur maskinen. Helskumt! Någon som haft liknande problem? Kan vibrationerna göra att oljan smiter förbi packningarna? Finns inga repor eller skador i cylindern heller. :va

Du ska nog lufta mer , kan vara någon bubbla som rör sig då du varvar och orsakar de där.

Nej det läcker från huvudcylindern, det blir blött av olja... Efter en del körning tar oljan slut i behållaren och man pumpar i luft i slangen. :död

har samma problem men dee mogluft lufta och fyll upp med olja tvätta mycket noga runt så de e jatte rent och ut å kör kolla sedan om de har läckt kan ju vara olja som du pumpat ur du ser så va de för mig

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back