Problem med magurakoppling

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Hejsan!

Efter läckage från huvudcylindern på min husaberg så köpte jag repsats och maguras "luftningskit". Monterade och luftade på fem röda och den fungerade perfekt. Men nu till problemet. När motorn går, speciellt om man varvar så verkar det läcka ut olja! Man tappar trycket och det går ej att koppla ur. Pumpar man några gånger så fungerar det igen, tills nästa gång man varvar ur maskinen. Helskumt! Någon som haft liknande problem? Kan vibrationerna göra att oljan smiter förbi packningarna? Finns inga repor eller skador i cylindern heller. :va

wheelie82 skrev:
2193116 Hejsan!

Efter läckage från huvudcylindern på min husaberg så köpte jag repsats och maguras "luftningskit". Monterade och luftade på fem röda och den fungerade perfekt. Men nu till problemet. När motorn går, speciellt om man varvar så verkar det läcka ut olja! Man tappar trycket och det går ej att koppla ur. Pumpar man några gånger så fungerar det igen, tills nästa gång man varvar ur maskinen. Helskumt! Någon som haft liknande problem? Kan vibrationerna göra att oljan smiter förbi packningarna? Finns inga repor eller skador i cylindern heller. :va

Du ska nog lufta mer , kan vara någon bubbla som rör sig då du varvar och orsakar de där.

Nej det läcker från huvudcylindern, det blir blött av olja... Efter en del körning tar oljan slut i behållaren och man pumpar i luft i slangen. :död

har samma problem men dee mogluft lufta och fyll upp med olja tvätta mycket noga runt så de e jatte rent och ut å kör kolla sedan om de har läckt kan ju vara olja som du pumpat ur du ser så va de för mig

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman