Nej det har jag aldrig påstått så det kan jag inte påstå att det är rätt.
Det jag menar (åter igen) är att det inte kan klassas som en lätt mc innan vi vet effekten och kubiken på den. Hur många gånger ska jag behöva skriva det?
Edit: Bah nu ändra du i inlägget efter jag citerat.
Men herregud människa, jag citerade dig ju! Påståendet kommer ju från dig. Bläddra upp lite grann. Det är i det här avseendet jag ville du ska läsa på.
Nu ändrar jag igen.... lägger till en länk: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3173759&postcount=26
Det är väl fullständigt självklart att man inte kan klassificera ett fordon om man inte har någon aning om vad den har för effekt eller antal kubik. På en trimmad har man en aning. Det är inte särskilt svårt att se om det är en 80cc cylinder eller en 1000cc cylinder i den. Ofta provkör poliserna den trimmade moppen för att avgöra effekten. Har också varit med om att de tagit in den och skruvat isär den för att säkerställa cylindervolymen o dyl.
Det är inte det det handlar om. Polisen i fråga har redan konstarat att hans trimmade moppe är att anse som en lätt MC. Hur han kommit fram till detta vet vi inte, och det är inte jätteintressant i sammanhanget. Om det hade behövts, kan han ta in den till tekniska avdelningen och bänka den, och mäta upp cylindern. Men den är fortfarande oreggad. Och därmed har trådskaparen körkort för sin trimmade moppe.
Så himla svårt är det inte att avgöra om en moppe har 5 hästar eller 25.
Last edited: