Problem med hojen

William Mattsso

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2010
Hoj
Honda cbr F4 99
Tjena gott folk!:) Har problem med min Honda CBR f4 99 :(

Var ute och stunta i helgen så märkte jag helt plöstligt att den böa till när jag skulle koppla upp den.. så börja den gå sämre och sämre gick inte att varva upp osv. kunde hålla den på tomgång ett tag men nu får jag inte ens i gång den. Något tips vad det kan vara?.

kolla bensinfilter ta bort luftfilter och sen springer du igång eländet, fukar det ut så kör du en koll på tändstiftet

luftningen till tanken kanske har blivit igen satt. eller soppa pumpen kanske har lagt av? (om du har nån såklart :näsblod)

Skulle också tippa på nåt strul med soppatillförseln.. Kolla så de flödar gott från tanken/pumpen

Olja i motorn? kolla om den tänder på startgas, isåfall gå på soppatillförseln.

Det tipsas hej vilt i varenda tråd om att luftningen till tanken är igensatt. Är det ngn i verkliga livet som haft detta problem? (Då menar jag inte kompis morsa eller kusins ex osv)

Det tipsas hej vilt i varenda tråd om att luftningen till tanken är igensatt. Är det ngn i verkliga livet som haft detta problem? (Då menar jag inte kompis morsa eller kusins ex osv)

Jag har i alla fall läst en tråd på SH där personen hade detta problem.

Att den korkar igen alldeles av sig själv är nog ovanligt, men om man skruvar med hojen är det ju ganska lätt att få nån slang i kläm, eller glömma att koppla in vakuum-slangen till soppakranen, eller inte få dit den så pass att den sitter ordentligt.

Som sagt har några dagars erfarenhet om hur allt fungerar på en sporthoj motormässigt. INte fått igång den än. Men jag tog ett annat stift och satt de på tändhatten och sedan mot ramen ..och de kom gnistor fint :). Men iaf dråg loss bensinslangarna till föggarna. och där vare torrt.. kom inte ut nån bensin även fast jag försökte starta samtidigt.mhm?

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage