Problem med Ersättning från Motpartsförsäkring Hjälp mig..

Om nu han parkerade där först och sen kom du och parkerade.
Tycker jag faktiskt det blev Lite annourlunda om han parkerat där och du redan ståt där.
Mycket jobbig situation. Hoppas det löser sig så alla partner blir nöjda.

Vem vet han kanske visste att stöder är dåligt och försökte parkera där ingen annan stod?

Kolla med den vållande partens hemförsäkring. Finns en ansvarsförsäkring som kanske kan hjälpa?!

Gaah! ..jag hatar stora företag och myndigheter som bara kör över en.

Dom vänder lätt kappan efter vinden:
Min bror köpte en påställd hoj, väntade till veckoslutet med att skaffa försäkring eftersom han inte skulle använda den förr än helgen.
Sen kommer århundradets straffavgift, ~2500kr har jag för mig,för att han har haft den i trafik (parkerad i garaget alltså) utan att ha trafikförsäkring på den.
:huvet :fyllisar :huvet

Samma broder upptäcker ett ganska allvarligt konstruktionsfel på sin Vstrom. Påpeker det tydligt i samband med service hos aktoriserad verkstad, inom garantitiden, men dom hittar inte något som är fel eller konstigt. (Kopplingen skakar och skramlar på 3000rpm eller nåt, så mycket att det hörs när man åker bakom.)
Nu när garantitiden är ute känner dom till felet, men säger att dom inte kan göra nåt om det inte kommer "uppifrån".
Till alla försäkringsbolag, myndigheter och stora hänsynslösa företag: :arsele

Till Suzuki :arsele :arsele

fax skrev:
2199704 Hur har det gått ??? har det hänt något i frågan ?

Avaktar besked från honom / hans försäkringsbolag (ansvars försäkring)

Mamma mia! skrev:
2199808 Gaah! ..jag hatar stora företag och myndigheter som bara kör över en.

Dom vänder lätt kappan efter vinden:
Min bror köpte en påställd hoj, väntade till veckoslutet med att skaffa försäkring eftersom han inte skulle använda den förr än helgen.
Sen kommer århundradets straffavgift, ~2500kr har jag för mig,för att han har haft den i trafik (parkerad i garaget alltså) utan att ha trafikförsäkring på den.
:huvet :fyllisar :huvet

Samma broder upptäcker ett ganska allvarligt konstruktionsfel på sin Vstrom. Påpeker det tydligt i samband med service hos aktoriserad verkstad, inom garantitiden, men dom hittar inte något som är fel eller konstigt. (Kopplingen skakar och skramlar på 3000rpm eller nåt, så mycket att det hörs när man åker bakom.)
Nu när garantitiden är ute känner dom till felet, men säger att dom inte kan göra nåt om det inte kommer "uppifrån".
Till alla försäkringsbolag, myndigheter och stora hänsynslösa företag: :arsele

Till Suzuki :arsele :arsele

Påställd & "i trafik" i detta sammanhanget är inte samma sak.

HAHA!

Nu är det löst.

Jag kommer att få ersättning via motpartens trafikförsäkring Bilsport&Mc ändrade sitt beslut, märkligt vad lite påtryckningar från ett annat försäkringsbolag kan göra. :hihi

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8