Trinity
I love Honda 4-ever
fax skrev:2173374Har man inte råd att ta helförsäkring på en så pass ny och dyr hoj så skulle jag personligen välja en hoj som man har råd att ha helförsäkrad .
Hur som helst , jobbig sits du är i , du kan ju alltid göra så här , gör upp med den andre om att få en viss ersättning och sedan är det bra med det .
Sedan är det ju bara att ringa om ett par veckor å säga att du trillat i trafiken , då borde du ju få ut på försäkringen![]()
eller är jag helt ute å cyklar nu![]()
Vilket resonemag...
det skulle ju betyda att ett ytterst begränsat antal människor under 40 år skulle ha råd med en sporthoj i landets storstäder. När jag skulle försäkra min CBR 600 RR -03 fick jag bud på allt från 20 000 kr och upp till 100 000 kr helår/helförsäkrat på bolagen och då var detta ändå en tjejförsäkring. Man kan ju vända på steken och räkna på hur stor sannolikheten är att att man skulle krascha hojar för en högre summa pengar än vad man betalar för att köra helförsäkrat under alla sina hojår
Annars verkar trafikförsäkringsförening vara ett hett tips. När jag kom ut en morgon och upptäckte en stor buckla i dörrsidan gick de in och betalade reparationen mot en självrisk på 1800 kr då det klassades som en parkeringsskada.
Last edited:

hoj som hoj tycker jag , men vissa är så insnöade på sporthojar verkar det som , måste man då klaga och trycka ner folk som åker custom ? du är ju värre än HD åkarna .