Problem med elstarten ktm 525!

Lika fantastiskt som det är att elekronik fungerar, på lika fantastiska sätt kan dem gå sönder.. Lättast är ju om du bänkar starmotorn eller bara tar startkablar från batterit över till anslutningarna, snurrar den inte då är den paj. Har vart med om startmotorer som har hoppat igång om man ruckar på kuggen, skicka i lite 5-56. Men troligt är att dom snart pajar igen. Men din hoj verkar för ny för att det ska vara troligt, förmodligen en lindning som brunigt..

Lika fantastiskt som det är att elekronik fungerar, på lika fantastiska sätt kan dem gå sönder.. Lättast är ju om du bänkar starmotorn eller bara tar startkablar från batterit över till anslutningarna, snurrar den inte då är den paj. Har vart med om startmotorer som har hoppat igång om man ruckar på kuggen, skicka i lite 5-56. Men troligt är att dom snart pajar igen. Men din hoj verkar för ny för att det ska vara troligt, förmodligen en lindning som brunigt..

Tja!
Om det är en lindning som brunnit, lindar man om den? Eller köper man en ny?

Hejsan igen!

Nu har jag mätt spänningen som går till startmotorn från reläet, när jag håller in startknappen, och den var bara typ 2 volt. Men då går inte startmotorn. Ska det vara så? På en lika hoj mätte jag ca 12 volt vid start....

Last edited:
Hejsan igen!

Nu har jag mätt spänningen som går till startmotorn från reläet, när jag håller inte startknappen, och den var bara typ 2 volt. Men då går inte startmotorn. Ska det vara så? På en lika hoj mätte jag ca 12 volt vid start....

Det kommer mer ström till startmotorn om du trycker in startknappen.

Hejsan igen!

Nu har jag mätt spänningen som går till startmotorn från reläet, när jag håller in startknappen, och den var bara typ 2 volt. Men då går inte startmotorn. Ska det vara så? På en lika hoj mätte jag ca 12 volt vid start....

..
Hej igen.. Det bör inte alls vara så svårt att ta reda på vad felet är.
Gå igenom förljande felschema.

1. Kontrolera batteri-späningen bör ligga på minst 12.7v Om inte ladda
Om ja gå vidare till:
2. Bygla startrelät eller mata startmororn med startkablar direkt från batterit.
Funkar det så är relät paj. om inte är startmotorn paj.

Är startmotorn paj TJACKA EN NY!

..
Hej igen.. Det bör inte alls vara så svårt att ta reda på vad felet är.
Gå igenom förljande felschema.

1. Kontrolera batteri-späningen bör ligga på minst 12.7v Om inte ladda
Om ja gå vidare till:
2. Bygla startrelät eller mata startmororn med startkablar direkt från batterit.
Funkar det så är relät paj. om inte är startmotorn paj.

Är startmotorn paj TJACKA EN NY!

Nu är det så här; Jag meckade ihop hela hojen för att dra ut å köra, och testade på kul att starta med el-starten. Det funkade alldeles utmärkt...
Den har fungerat hela eftermiddagen, kanske nåt glapp eller nåt sånt?

Tackar så jättemycket för all hjälp iaf!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg