Problem med Cbr 600 -91

Tony Z1000

Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Gick med
10 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Z 1000 -08
Hej

Slänger in en fråga här gällande grabbens Cbr 600 från -91.

Vid provkörning när cykeln köptes gick den som den borde men eftersom körkortet e nytt så har vi fått strypa ner den till 25 kW (brickor i insug). Monterade enligt anvisningen.
Efter det så har den börjat retas med oss. Första veckan som 25kW:are gick den alldeles utmärkt men nu börjar den "bluddra", bli orkeslös och sedan dö vid vägkanten. Detta händer ibland. Man kan köra 10 mil utan problem men ibland börjar den jävlas redan efter 5 minuter.
Vet inte om det har med strypningen att göra eller inte.
Vet inte om den får för mycket eller för lite bensin.
Vet inte om tidigare ägare bytt munstycken eller gjort något annat med den.
Vet inte om det kan vara något med tändningen.

Vi har haft bort förgasarna flera gånger och blåst rent munstycken men problemet kommer tillbaka.

Igår körde vi flera timmar utan problem och idag e den kass igen.

Så idag tröttna jag och tog bort strypningen för att åtmonstonde utesluta något. En kort testtur efter det så går den som den ska igen. Ska givetvis testa den under en lite längre körning oxå så får vi se vad som händer.

Men tyvärr så ska ju strypningen tillbaka igen.

Har någon vart med om liknande och vad var det då som var fel?
Eller någon kunnig som kan tala om vad vi ska leta efter.

Enligt dom som sålde strypningen skulle inga andra åtgärder vara nödvändiga än att sätta dit brickorna.
 
Är den strypt i insuget med brickor så får den för mycket om den har Org. munstycken. Den har i teorin en för stor förgasare så det blir lite vanskligt att få det hela rätt. Det blir till att prova med mindre munstycken om det är en förgsarhoj eller greja med spridartider Mm. om det är en insprutad hoj.
 
Den går fett med strypningarna, ta bort dom efter bes. eller sätt i mindre munstycken.
 
Tack för tipsen. Detta var min felteori oxå. Ska byta munstycken och så får vi hoppas att felet förvinner =)
 
Nyheter
EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Back
Top