Tony Z1000
Bättre att ha otur än ingen tur alls!!!
Hej
Slänger in en fråga här gällande grabbens Cbr 600 från -91.
Vid provkörning när cykeln köptes gick den som den borde men eftersom körkortet e nytt så har vi fått strypa ner den till 25 kW (brickor i insug). Monterade enligt anvisningen.
Efter det så har den börjat retas med oss. Första veckan som 25kW:are gick den alldeles utmärkt men nu börjar den "bluddra", bli orkeslös och sedan dö vid vägkanten. Detta händer ibland. Man kan köra 10 mil utan problem men ibland börjar den jävlas redan efter 5 minuter.
Vet inte om det har med strypningen att göra eller inte.
Vet inte om den får för mycket eller för lite bensin.
Vet inte om tidigare ägare bytt munstycken eller gjort något annat med den.
Vet inte om det kan vara något med tändningen.
Vi har haft bort förgasarna flera gånger och blåst rent munstycken men problemet kommer tillbaka.
Igår körde vi flera timmar utan problem och idag e den kass igen.
Så idag tröttna jag och tog bort strypningen för att åtmonstonde utesluta något. En kort testtur efter det så går den som den ska igen. Ska givetvis testa den under en lite längre körning oxå så får vi se vad som händer.
Men tyvärr så ska ju strypningen tillbaka igen.
Har någon vart med om liknande och vad var det då som var fel?
Eller någon kunnig som kan tala om vad vi ska leta efter.
Enligt dom som sålde strypningen skulle inga andra åtgärder vara nödvändiga än att sätta dit brickorna.
Slänger in en fråga här gällande grabbens Cbr 600 från -91.
Vid provkörning när cykeln köptes gick den som den borde men eftersom körkortet e nytt så har vi fått strypa ner den till 25 kW (brickor i insug). Monterade enligt anvisningen.
Efter det så har den börjat retas med oss. Första veckan som 25kW:are gick den alldeles utmärkt men nu börjar den "bluddra", bli orkeslös och sedan dö vid vägkanten. Detta händer ibland. Man kan köra 10 mil utan problem men ibland börjar den jävlas redan efter 5 minuter.
Vet inte om det har med strypningen att göra eller inte.
Vet inte om den får för mycket eller för lite bensin.
Vet inte om tidigare ägare bytt munstycken eller gjort något annat med den.
Vet inte om det kan vara något med tändningen.
Vi har haft bort förgasarna flera gånger och blåst rent munstycken men problemet kommer tillbaka.
Igår körde vi flera timmar utan problem och idag e den kass igen.
Så idag tröttna jag och tog bort strypningen för att åtmonstonde utesluta något. En kort testtur efter det så går den som den ska igen. Ska givetvis testa den under en lite längre körning oxå så får vi se vad som händer.
Men tyvärr så ska ju strypningen tillbaka igen.
Har någon vart med om liknande och vad var det då som var fel?
Eller någon kunnig som kan tala om vad vi ska leta efter.
Enligt dom som sålde strypningen skulle inga andra åtgärder vara nödvändiga än att sätta dit brickorna.