pageer
-
kaZmur skrev:Som jag sa tidigare så ligger strömkabeln för sig men remoten ligger tillsammans med lågnivån. Men den borde väl inte alstra ström nog att störa.
Lägg remoten tillsammans med strömkabeln istället.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
kaZmur skrev:Som jag sa tidigare så ligger strömkabeln för sig men remoten ligger tillsammans med lågnivån. Men den borde väl inte alstra ström nog att störa.
Remoten stör knappast,den är det bara 0,5 volt i oftast.Säljs t.o.m rca-kablar med remote ingjuten i mitten.Det som händer när du lägger strömkablar bredvid rca är att det blir störningar p.g.a magnetfältet runt strömkabeln,men på en remote är det näst intill noll magnetfält.kaZmur skrev:Som jag sa tidigare så ligger strömkabeln för sig men remoten ligger tillsammans med lågnivån. Men den borde väl inte alstra ström nog att störa.
kaZmur skrev:Nu är bruset fixat men jag får rejäla generator-störningar... ahhh orka...
Precis tvärtom skulle jag vilja påstå.Mitt ena par lågnivåkablar från supra kostar 700kr o det tycker jag är dyrt iaf,dom är så bra avskärmade att dom gjutit med remoten i mitten o garanterar noll störning från den.Däremot har jag aldrig sett en riktigt billig kabel där remoten ligger ingjuten.En mellanklasskabel från mds är den billigaste jag sett med det tillvalet.Kazmur,hur fick du bort bruset?SV-RIDER skrev:Jaja då är ju mina tips aktuella... bara att fortsätta felsökningen.
prova även med att dra en ny remote frånskilld från lågnivån för att testa.
Det borde inte göra så stor skillnad men det skadar ju inte att testa.
Dyrare lågnivå kablar har aldrig inbyggd remote kabel.
Tänk på att inte rulla ihop lågnivå kabeln ifall den är för lång.
/Dan
ktmjacke skrev:Precis tvärtom skulle jag vilja påstå.Mitt ena par lågnivåkablar från supra kostar 700kr o det tycker jag är dyrt iaf,dom är så bra avskärmade att dom gjutit med remoten i mitten o garanterar noll störning från den.Däremot har jag aldrig sett en riktigt billig kabel där remoten ligger ingjuten.En mellanklasskabel från mds är den billigaste jag sett med det tillvalet.Kazmur,hur fick du bort bruset?
kaZmur skrev:Nu är bruset fixat men jag får rejäla generator-störningar... ahhh orka...
hur åtgärdade du bruset då?kaZmur skrev:Nu är bruset fixat men jag får rejäla generator-störningar... ahhh orka...
Det var högtalarutgångarna på steget som va kassa och självklart får jag inte tag på killen jag köpte det avRavetrancer skrev:hur åtgärdade du bruset då?
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten