Problem med armen (PAIN)

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
Tjena!

Jag har fått lite problem med min arm, eller rättaresagt i skuldersbladsregionen.
Jag har ingen annanstans att vända mig så SH maffian får hjälpa lite.

Jag har mycket ont bak vid vänster skulderblad när jag rör mig på vissa sätt.
Det uppkom när jag boxades i Tisdags och har inte blivit bättre.

Jag har inga problem att ta i, t.ex. lyfta tunga saker eller så utan problemet är att när jag tex böjer mig snett framåt eller andas i häftigt så gör det så jävla ont.
Om jag t.ex. ska hosta så gör det så ont så jag går hellre runt och skiter i att hosta även fast man blir helt galen.

Just nu har jag snattat lite feta painkillers som lindrar men det är ju bara att sopa problemet under mattan.

Kan det vara en vanlig sträckning?

Vad göra åt saken?

Hur stretchar man en muskel bakom skulderbladet?

//Rickard

Ta tag i axeln med motsatt arm och dra eller ta tag med den axel du ska stretcha i motsatta armstödet på en stol medans du sitter på den och slappna av i armen och vrid kroppen så det stramar.
Ibland är det enda som hjälper en rejäl massage av nån med starka händer.

100 spänn på att du sträckt musklerna som fäster skulderbladet, rhomboiderna. Kan ha uppkommit när du slått en lång rak vänster som missat, eller jabbat för mkt.

Har svårt att tänka mig en revbensfraktur, det händer inte på baksidan. Tryck på revbenen och känn om det känns stabilt. Så länge du inte har fått något hårt slag där, eller har feta blåmärken, så bör det vara ok.
Ibland kan man få ont i bröstkorgen bara av att hosta länge.
Pröva zon eller voltaren gel.

Stretcha kan du göra genom att
v1 Stå med benen ihop och böj dig framåt, korsa armarna under knäna, kuta med ryggen samtidigt som du försöker resa dig upp.
v2 Sitt på golvet med raka ben och fötterna lite isär. Ta tag med vä hand om hö fot, "gasa" med foten så sträcker det i skulderbladet. Kan varieras på massa sätt.
v3 Sitt på knä på en matta, luta dig fram ungefär som en muslim som ber. Ta tag i mattkanten och slappna av så att kroppen sjunker bakåt.
v4 Sitt på en stol lyft upp höger knä, knäpp händerna runt knäet, luta dig bakåt med rak rygg.

:mattias Som alltid, värm upp innan stretch, xtra noga om du e skadad. Givetvis stretcha bägge sidorna på kroppen.

Försök gärna få lite massage på området, dock lätt till att börja med. Har du sträckt dig uppkommer en blödning i muskeln och om koagulerat blod stannar kvar kan det bli lite strul framöver.
Har själv råkat på det då jag drog iväg en armbåge på träning.
Jag tror som ovanstående på rhomberna.

General E skrev:
Kan ha uppkommit när du slått en lång rak vänster som missat, eller jabbat för mkt.

Körde en hel del sparring mot en mycket bättre kille än mig själv så jag missade väldigt mycket. Särskilt långa vänstrar.

Jag har inga blåmärken eller dylikt, var endast lite lätt sparring..
Är lite av en nybörjare :hihi

Det låter som att du har rätt!
Det har faktiskt börjat gå över lite, eller så är det alla painkillers..
Jaja, nu vet jag tills nästa träning att det inte är bra att missa för då kan jag sträcka mig, ska börja träffa! :hihi

ja råkad ut för precis samma sak när ja skulle slå av en regel utan att vara uppvärmd tog i allt va ja hade med släggan sen högg de till i axeln nu 6 dagar senare börjar de bli bra ! så de är väl en vanlig sträcking !.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg