problem mé oljan i rg:n

heNkOne

Lycklig Sporthoj.com'are
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Uppsala/Knivsta
Hoj
Suzuki RG125F -92 utagen 93..
har fått problem mé oljan i min rg.. den har av någon anledning fått på tok för fet blandning å går därför rejält pissigt för tillfället :mad:.. aja, hur som helst, ska ja rengöra slutdämparen, luftfilter m.m från olja. men hur ska jag göra för att slippa detta problem i fortsättningen :confused:?? nån som har koll på om d går att reglera oljeintaget i motorn på den nya modellen av suzuki rg??
 
ja hade samma problem... de läckte olja ut på bakdäcket oxå... några mil senare pajjade avgasportarna, vevaxeln va sne o nån packbox va sönder...
 
de va som tusan kanske é ett gemensamt problem för nya rg:n, såsom avgasportarna :skrämd .. lyckades du lösa problemet? och i sådant fall hur??
 
heNkOne skrev:
de va som tusan kanske é ett gemensamt problem för nya rg:n, såsom avgasportarna :skrämd .. lyckades du lösa problemet? och i sådant fall hur??

problemet ligger på verkstan o killen vill ha 8000 av mej :skrämd
 
heNkOne skrev:
har fått problem mé oljan i min rg.. den har av någon anledning fått på tok för fet blandning å går därför rejält pissigt för tillfället :mad:.. aja, hur som helst, ska ja rengöra slutdämparen, luftfilter m.m från olja. men hur ska jag göra för att slippa detta problem i fortsättningen :confused:?? nån som har koll på om d går att reglera oljeintaget i motorn på den nya modellen av suzuki rg??

Kanske blandar du äpplen och bowlingklot. Går den för fett? D v s rik bränsleblandning. Eller ger pumpen för mycket olja. Har ingen koll på modellen men jag antar att den har oljepump.
 
jora den har oljepump. tyvärr stämmer inte manualen riktigt överrens med hojjen så att finjustera den på det vis som manualen anvisar funkar ej. å man vill ju inte gå in på å börja strypa oljetillförseln till motorn innan man vet om det går att reglera på nå vis. hoppades på att nån här visste, men aja.. d får väl bli till å besöka schneiders :hej
 
ryker den mycket också...då kan det vara en packbox i motorn som gått sönder, ( den packboxen mellan växellådan och vevhuset) då blandas även växellådsoljan med bensinen, och det brukar märkas genom att den ryker mycket, det luktar surt om avgaserna och den går dåligt.
 
CayLe skrev:
Kommit fram till felet?

Ett av felen var att svänghjulskilen gått av och svänghjulet flyttat på sig,helt sjukt det ska ju sitta på konan men tydligen inte..
 
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top