Evil M
?
Precis köpt en DVD brännare som jag pilla i datorn idag, satte den på samma plats och med samma kablar som min CD brännare jag har haft i datorn.
Datorn starta upp som vanligt och den hitta nya maskinvaran och jag kunde installera DVD brännaren utan problem. Allt funka bra tills jag skulle spela ett spel som jag stoppade i CD/DVD läsaren som sitter kvar. Den läste inte skivan alls och datorn låste sig tillslut. fick trycka på reset knappen men datorn starta bara upp till boot menyn sen hände inget mer, testa felsäkertläge, hände inget. Sluta med att jag koppla ur DVD brännaren och nu funkar allt kanon igen så nu undrar jag vad som kan vara fel?
Funkar det inte att ha en CD/DVD läsare ihop med en DVD brännare?
Ska dom kopplas som en hårddisk med master och slave?
Följde inte med någon "instruktionsbok" till DVD brännaren.
/ N00b
Datorn starta upp som vanligt och den hitta nya maskinvaran och jag kunde installera DVD brännaren utan problem. Allt funka bra tills jag skulle spela ett spel som jag stoppade i CD/DVD läsaren som sitter kvar. Den läste inte skivan alls och datorn låste sig tillslut. fick trycka på reset knappen men datorn starta bara upp till boot menyn sen hände inget mer, testa felsäkertläge, hände inget. Sluta med att jag koppla ur DVD brännaren och nu funkar allt kanon igen så nu undrar jag vad som kan vara fel?
Funkar det inte att ha en CD/DVD läsare ihop med en DVD brännare?
Ska dom kopplas som en hårddisk med master och slave?
Följde inte med någon "instruktionsbok" till DVD brännaren.
/ N00b