Problem efter DVD brännar installation!

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Precis köpt en DVD brännare som jag pilla i datorn idag, satte den på samma plats och med samma kablar som min CD brännare jag har haft i datorn.

Datorn starta upp som vanligt och den hitta nya maskinvaran och jag kunde installera DVD brännaren utan problem. Allt funka bra tills jag skulle spela ett spel som jag stoppade i CD/DVD läsaren som sitter kvar. Den läste inte skivan alls och datorn låste sig tillslut. fick trycka på reset knappen men datorn starta bara upp till boot menyn sen hände inget mer, testa felsäkertläge, hände inget. Sluta med att jag koppla ur DVD brännaren och nu funkar allt kanon igen så nu undrar jag vad som kan vara fel?

Funkar det inte att ha en CD/DVD läsare ihop med en DVD brännare?
Ska dom kopplas som en hårddisk med master och slave?

Följde inte med någon "instruktionsbok" till DVD brännaren.

/ N00b :rodnar

Funkar nu, hade jag kollat lite nogrannare på DVD brännaren så hade jag sett att det skulle sitta som master/slave.

Men nu har det dykt upp en annan sak. Jag har nämligen 3 DVD enheter på datorn nu men det är bara en vanlig cd/dvd läsare + dvd brännare som är installerade. Fattar inget just nu vad som hänt. Ska det se ut så här som på bilden?

Kommer inte ihåg hur det såg ut när jag hade cd brännaren installerad.

Bifogat

• dvdläsare.jpg
    dvdläsare.jpg
    82 KB · Visningar: 55
Fenix skrev:
Förutsatt att dom är jumprade som CableSelect (CS) :mattias

Va? :confused:

Evil M skrev:
Funkar nu, hade jag kollat lite nogrannare på DVD brännaren så hade jag sett att det skulle sitta som master/slave.

Men nu har det dykt upp en annan sak. Jag har nämligen 3 DVD enheter på datorn nu men det är bara en vanlig cd/dvd läsare + dvd brännare som är installerade. Fattar inget just nu vad som hänt. Ska det se ut så här som på bilden?

Kommer inte ihåg hur det såg ut när jag hade cd brännaren installerad.

Kolla i enhetshanteraren. Finns det för många enheter där så plocka bort allihop och starta sedan om datorn.

Evil M skrev:
Hmm så kan det ju kanske vara, fast daemon är inte igång just nu när jag tog bilden. Men den "enheten" kanske syns iaf?

det finns alltid en extra cd/dvd-spelare om man har installerat daemontolls , om man inte har i daemontools tryck "disable" på de virtuella enheterna.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt