Problem efter att jag spände kedjan

Micke_Lindstrom skrev:
Går framdrevets axel genom svinglagret på den?
Ja. Svingen är lagrad i linje m utg.axel; Fördelarna är inte så stora med det,
tyngre o bredare ram/sving nog inte värt saken.
/u
 
Precis som Ulf säger. Det är nog ingen större fördel. Möjligen om motorn från början konstrueras för det konceptet så att helheten inte blir bredare.
Men det är ball! :tummenupp
 
Det borde den ju iofs bli om den ska nå ända fram till utgående axel.
Har inga bilder med googla på Bimota KB2. Eller gå in på www.bimota-central.com (.se?). Där finns det bilder på de flesta modeller men jag är tveksam till om det finns detaljbilder.
Själv sitter jag på surt modem just nu så du får söka själv.
 
ulf_lundin skrev:
Ja. Svingen är lagrad i linje m utg.axel; Fördelarna är inte så stora med det,
tyngre o bredare ram/sving nog inte värt saken.
/u

En uppenbar fördel är ju att kedjeslacket inte varierar med fjädringsrörelsen.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top