problem DT 125-91

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
min fabriksmoppe vill inte riktigt vara med, den startar och går bra till den blir varm då dör den, undrar om nån har haft samma problem. Är det nån som har uppgifter hur man kan mäta upp cdi:n
 
Du kan ju kolla om du har gnista när hojen är död till att börja med, modellen är ju vanlig så det lä vara lätt ant få tag i en anan cdi om inte annat.

Vad är en fabriksmoppe? jobbar du på en stor fabrik så att du åker med den mellan olika delar eller?
 
Som sagt, kolla först om där är gnista när den är död.

Hur dör den? Dör den bara direkt eller börjar den först gå dåligt och sen går den inte alls? Glömt choken?
 
låter som choken har gett upp, då brukar motorer gå dåligt eller dö, vilken maskin det än är. :)
 
Nyheter
Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Back
Top