Tyvärr finns det tyvärr inga inställningsmöjligheter på min förgasare, som dom andra säger
Fick meckat lite igår och den gick fortfarande inte bra...
Bytte till min egna förgasare som jag har sprutat rent (+reedventil +luftfilter) samt. smackade på ett nytt tändstift "Denso - W27ESR-V". Blev rekommenderad "NGK - B9EG", men Kenneths mc i Gbg rekommenderade hellre Denso stiftet just på den modellen pga. han visste två fall där crossar har skurit pga. att själva nålhuvudet längst ner hade trillat loss. Så han gick över till Denso.
Provade även att kolla bensinflödet genom förgasaren, genom att lossar flotör-locket. Hålla pressa upp flotören så ingen soppa kommer ut. Sedan ha tanken, bränslefiltret påkopplat, och släppa lite på flotören, så att se om soppan rinner ner i flotör-delen, och det rann för fullt, så inget fel ner dit.
Under körning går den kanon bra igen i början. 150-200 m senare vände jag och den accelererade lite långsammare, men pga. nedförsbacken, så kom den upp i högvarvs området ändå, och upplever att tändstiftet gjorde att toppvarvet fungerade något bättre. Sedan efter 150-200 m gick den sämre och sedan från och med det, så när jag drog fullgas, så accelererade den som om jag hade 10-20% gas. Den fick ingen kraft...
Den känns mer och mer, som att det är något som händer när det blir varmt och inte är själva insprut eller utblås-delarna som är problemet...
Jag har en 2500 kr:s kina moppe och blata kopian. Jag mätte med min kompressionsmätare för 2-3 veckor sedan (samt. kollade skick på cyl. mm) och den billiga hade 9,2 bar, samt. blata kopian hade 6,7 bar i kompression (se bilder på blata kopian nedan).
Det är ingen som har mätt på sina?