Problem att starta XJ 600 -85

Thosin

Ny medlem
Gick med
11 May 2016
Hoj
Yamaha YZF 600R -98
Hej!
Har köpt en Xj 600 -85 som gick bra när jag var och provade den innan köpet. Det enda jag la märke till var att vid start så hade den svårt för låga varvtal men den startade alltid med choken men dog ibland när man stanna vid rödljus etc. På vägen hem välte den i flaket och bensin rann ut.

Nu till problemet, den startar inte längre. Jag bytte tändstift, gjort rent förgasaren och testat starta den med startgas men den går bara i igång i några sekunder och försöker man gasa så händer inget.

Är det någon som har tips på vad det kan vara för fel eller vad man kan göra för att hitta felet?

phille_hbg

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Yamaha
Vad gjorde du med "förgasaren" som du skriver? Hojen har 4 förgasare. Hur rengjorde du dessa?

Thosin

Ny medlem
Gick med
11 May 2016
Hoj
Yamaha YZF 600R -98
Jag tog dän förgasarblocket öppnade upp flottören, skruvade de två munstycken (main jet och pilot) och skickade ned dom i ett UV bad, gjorde rent flottörhuset också

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Ganska uppenbart att den inte får bränsle. Gå igenom allt från bensinkran, soppafilter till att dräneringsskruvarna dränerar bränsle när de är bortskruvade och tanken satt på PRI. 32 års ansamling av rost-gegga täpper igen det mesta.

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Den får uppenbart inte soppa.
Kommer det fram nåt ur slangen till förgasaren när du öppnar kranen? Om hojen stått still längre tid kanske det blivit igentäppt i kran/filter med gojs som byggt på och lossnat sig i tanken.

Edit. ...tvåa där.

Thosin

Ny medlem
Gick med
11 May 2016
Hoj
Yamaha YZF 600R -98
Ja det kommer gott om bensin ur kranen i tanken, förgasaren hade bensin i sig också när jag öppnade den så jag antar att den får soppa?

Edit antar att bensinen har legat där sen den senast kördes^^

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...