Marsipulami
Guest
Jag har fått ett problem med min hoj som jag inte stött på tidigare. När hojen är kall och jag startar den så snurrar den som vanligt och startar utan problem. När jag sen ska starta hojen när den är varm så är det precis som om startmotorn inte orkar dra runt motorn, det låter så i alla fall. Om jag väntar en stund, låt oss säga 30-45 min och ska prova igen så kan den låta lika trög till att börja med och sen så kommer den igång.
Ett rykte som någon sa till mig var att startknappen var igenärjat och det räckte med att man göra den ren så skulle det fungera. Vitsen här var att startmotorn får inte full styrka av ström och på så sätt orkar den inte dra runt startmotorn när den är varm... (rykte som jag hört alltså).
Är det någon som varit med om liknande saker och har tips? Kanske är det råd och rykte jag hört korrekt?

Ett rykte som någon sa till mig var att startknappen var igenärjat och det räckte med att man göra den ren så skulle det fungera. Vitsen här var att startmotorn får inte full styrka av ström och på så sätt orkar den inte dra runt startmotorn när den är varm... (rykte som jag hört alltså).
Är det någon som varit med om liknande saker och har tips? Kanske är det råd och rykte jag hört korrekt?