PRO-Superbikepremiären inställd

Du tycker inte det är lite för olika viktklass i detta fallet?? Steny är från kalix och sanstream är från stockholm. Det är ju lite som att du själv skulle dänga upp en 10-åring. Dessutom börjar väl Sandstream bli så pass till åren att han kanske är rädd om de få tänder han har kvar.
Där hjärnan tar slut tar nävarna vid.

Tycker ändå att du gör en höna av en fjäder i ditt första inlägg, luktar bitterhet.

Jag gillar David startkt för det han gör på banan, Jag hoppsas verkligen att han kan få ordning på nytt materiel får han det är han en av mina tre favoriter till titeln,

Har dessutom köat mycket utanför korvkiosken efter krogen tom i finland = hårda tag :)

Grunda gärna med nyanserad fakta

Det var lite ironiskt sagt.

Men det var rätt likt med tanke på att STCC sätter ut att dom ska köra race på en bana som inte är godkänd för det dom tänkt arrangera. Denna gången var det ingen som gick på att i en pressad situation godkänna en bana ändå. ..

Nu är det ju så att banan ÄR godkänd av DMU (Danska RR förbundet) och man kör alla Danska RR-mästerskap här, tidigare även Svenskarrangerande SO-deltävlingarna. Men det är korrekt att SVEMO inte godkänt banan för SM-status 2010 därav "cup-tävlingen" denna säsong eftersom banan inte hinner justeras så den möter vår lite nya syn på säkerhet... Att STCC vill arrangera race på banan som är godkänd lokalt är väl ingen "pressad situation" egentligen?

Men, klart är att Jyllandsringen kommer må ännu bättre (läs förarna) när den uppgraderas och kraven på bansäkerhet hoppas vi väl alla på att de fortsätter öka.

/E

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...