PRO-Superbikepremiären inställd

Nej vad typiskt. :(

Men faktiskt lite extra skoj att det då blir Anderstorp som får stå värd för den riktiga premiären. :)

Stackars Svensken!

Först lägger de båda Anderstorps racen på söndagen (1/5) då han inte får köra och sen tar de bort hela första helgen.

Hoppas han visar vart skåpet ska stå från juni och framåt! :tummenupp

Orsak & verkan

Dags att nåt buttf*ckar Björn A som han gjort med David!!!

Ja det kan man säga/skriva.
Klart man får tycka vad man vill men David har felat och fått straff. Men att tillskriva allt till Björns del/fel är inte korrekt.

Anser själv att straffet blev orimligt utdömt och inte genomtänkt förhållande till uppkomsten. Som lök på laxen verkar tidsperioden för straffet dubbelt ogenomtänkt av disciplinnämden - som ju är de som faktist utfärdat beslutet.

Men, önskar vi kan hålla oss till snyggare dialog runt alla som arbetar för RR även om/när ngt går på snedden. Blir syndigt osnyggt om ngn skall utför dina föreslagna tjänster så fort det går någon förare emot...

/Eric

Tänkte mer på buttf*cking alá Män som hatar kvinnor.

Skulle inte vilja buttf*cka honom ens med en främmande mans könorgan på ett kvastkvast.

Ja han gjorde fel, men att BA har ett horn i sidan till David sen tidigare ska inte behöva straffa honom värre.
Han är inte objektiv det kan du inte förneka Eric!

BA är fel man på rätt plats.

Tänkte mer på buttf*cking alá Män som hatar kvinnor.

Skulle inte vilja buttf*cka honom ens med en främmande mans könorgan på ett kvastkvast.

Ja han gjorde fel, men att BA har ett horn i sidan till David sen tidigare ska inte behöva straffa honom värre.
Han är inte objektiv det kan du inte förneka Eric!

BA är fel man på rätt plats.

Tycker att du skall glömma att du känner David och LÄSA vad som står i rapporterna igen som RIN har beslutat efter.

ponera att en hockeyspelare skrämmer pupliken svingar klubba ex mot puplik med barn och sedan skäller på domaren i domar rummet. två matcher får spelaren ett utbrott och vevar och svingar klubban i utvisningsbåset tex, jag kan garantera att den spelaren blir avstängd lika länge som David.

Va synd att det blev inställt. Hade ju sett framför mig att det hade potential till att det skulle kunna bli en "Sturup" situation igen..

Last edited:
Tycker att du skall glömma att du känner David och LÄSA vad som står i rapporterna igen som RIN har beslutat efter.

ponera att en hockeyspelare skrämmer pupliken svingar klubba ex mot puplik med barn och sedan skäller på domaren i domar rummet. två matcher får spelaren ett utbrott och vevar och svingar klubban i utvisningsbåset tex, jag kan garantera att den spelaren blir avstängd lika länge som David.

Jag känner inte David!
Dock en person jag skulle kunna tänka mig att ge spons.
Ja jag har läst dem och det är BA`s ord en person som inte har i depåerna att göra varken när han var aktiv eller nu!

Han tar ut mycket mot David för sånt de haft emot varandra innan.
Hade det varit i en domstol hade domaren inte fått döma i målet, eller rättare sagt få vara åklagare.

Last edited:
Jag har läst alla rapporter och RINs dom. Det räcker med att gasa till lite i depån så kan du skrämma både vuxna och barn som inte är beredda så den delen är i mina ögon bara larv.

Tveksamt om du sett någon hockeymatch i modern tid.

Jag har läst alla rapporter och RINs dom. Det räcker med att gasa till lite i depån så kan du skrämma både vuxna och barn som inte är beredda så den delen är i mina ögon bara larv.

Tveksamt om du sett någon hockeymatch i modern tid.

det har jag, jag slutade med hockey för ca 10 år sedan. Du skriver som vanligt ointelligenta inlägg

Kan ni inte bara göra upp på riktigt någon gång (utanför SH) så vi slipper era smånyp på varandra hela tiden?

Du tycker inte det är lite för olika viktklass i detta fallet??

Steny är från kalix och sanstream är från stockholm. Det är ju lite som att du själv skulle dänga upp en 10-åring. Dessutom börjar väl Sandstream bli så pass till åren att han kanske är rädd om de få tänder han har kvar.

Hur tänkte du här?

Va synd att det blev inställt. Hade ju sett framför mig att det hade potential till att det skulle kunna bli en "Sturup" situation igen..

Kanske läser fel mellan raderna dina men tolkar att du nästan ville få ett Sturup anno 2007 igen...? En situation jag fortf anser var rätt och första gången vi förare kunde enas om att göra som vi sagt. En minst sagt olustig histora för alla från arrangör, förare till publik. Orsakad av för mycket fagra löften och för låg kunskapsnivå från arrangören.

Nu för Jyllandsringen är det (som det verkar) ett sunt och insiktsfullt beslut att inte köra/chansa när underlaget inte är OK.

On topic? (inte direkt va...)
En skvätt tillbaks till chattövningen om RIN/David/BA mfl och hur man får nya el behåller sina (o) vänner..? Om vi tillåter oss för en kort sekund att vara överens om att fel begåtts så måste det väl även vara tillåtet att acceptera/förstå att ingen är ofelbar.

Önskar att trådskrivarna inser att när man börjar kasta alltför mycket smuts - oavsett åt vilket håll/händelse så underlättar det ju inte att nya frivilliga räcker upp handen och utbildar sig till domare, tävlingsledare el funktionär i RR. Samtidigt framstår vi ju sandlådeaktiga för de som hamnar i läslust på forumet av tillfälligheter.

Föreslår att vi använder lite mer självakting och respekt och (viktigt) hantera gnället i rätt forum där det gör nytta - och inte här det lätt görs till allmänt åtlöje...

/E

Samtidigt framstår vi ju sandlådeaktiga för de som hamnar i läslust på forumet av tillfälligheter.

Föreslår att vi använder lite mer självakting och respekt och (viktigt) hantera gnället i rätt forum där det gör nytta - och inte här det lätt görs till allmänt åtlöje...

/E

Ett rungande, objektivt - Check!

Som tjyvläsande wannabe känns det jävligt olustigt.

Kanske läser fel mellan raderna dina men tolkar att du nästan ville få ett Sturup anno 2007 igen...? En situation jag fortf anser var rätt och första gången vi förare kunde enas om att göra som vi sagt. En minst sagt olustig histora för alla från arrangör, förare till publik. Orsakad av för mycket fagra löften och för låg kunskapsnivå från arrangören.

Nu för Jyllandsringen är det (som det verkar) ett sunt och insiktsfullt beslut att inte köra/chansa när underlaget inte är OK.
../E

Det var lite ironiskt sagt.

Men det var rätt likt med tanke på att STCC sätter ut att dom ska köra race på en bana som inte är godkänd för det dom tänkt arrangera. Denna gången var det ingen som gick på att i en pressad situation godkänna en bana ändå.

Sturup var helt rätt från förarnas situation den gången. Jag var själv där och såg alla stålrören som stack upp i bankanten och byggavfall i avåkningszonerna med tegelstenar osv. Förarna + mekanikerna passade på att ha kul istället. Mindre kul för andra dock japp..

Önskar att trådskrivarna inser att när man börjar kasta alltför mycket smuts - oavsett åt vilket håll/händelse så underlättar det ju inte att nya frivilliga räcker upp handen och utbildar sig till domare, tävlingsledare el funktionär i RR. Samtidigt framstår vi ju sandlådeaktiga för de som hamnar i läslust på forumet av tillfälligheter.

/E

Skitsamma i mina ögon om folk utbildar sig till vad de vill om de inte gör sitt jobb som de ska!
När jag mekade till Folkesson (Ja du vet vem jag är) och vi var på Jyllands ringen och Folke fick en tjuvstart ville inte Svemo hjälpa honom, visst han ryckte till men det var 7-8 andra som också gjorde det, men de var danskar.
Vem fick straff jo Folkesson ingen dansk.
Då utför man inte sitt jobb som man utbildat sig till.
Vill du gå till en läkare som är utbildad men skydd som pesten pga sitt usla jobb?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti