PRO SUPERBIKE vad händer?

Jaha så nu får man byta trattarna då, undrar om det gäller i challenge också?
Bensin priset är nu 20.63 kronor litern för dom som kör i pro superbike!
pga miljöbränsle!

Last edited:
För Aspen Racing? Det var billigt, jag betalar mycket mer. :va

Det är för att du köper en annan sort. Du köper "Aspen Racing Fuel" som är det mest extrema tävlingsbränslet som dom har. PRO ska köra på "Aspen HP Plus".

Plus-HP-132.gif

Jaha så nu får man byta trattarna då, undrar om det gäller i challenge också?
Bensin priset är nu 20.63 kronor litern för dom som kör i pro superbike!
pga miljöbränsle!

Om du förfasas över det höga soppapriset för Pro förarna så är väl det bara en liten droppe i havet för dom, med tanke på den nätta startavgiften.

Om du förfasas över det höga soppapriset för Pro förarna så är väl det bara en liten droppe i havet för dom, med tanke på den nätta startavgiften.

Du måste dock tänka på att hojarna kommer att mappas om efter detta bränsle. Och då vill man ju helst köra med samma bränsle på alla tester, kval osv osv. Plötsligt ökade den "lilla" summan du pratade om!

Men samtidigt så är det en bra grej för klassen Pro Superbike. Bra för miljön och dessutom en riktigt bra PR-grej!
Inte många tävlingsklasser som är "miljövänliga"!:tummenupp I längden tror jag att detta är något som alla inblandade kommer att tjäna på!

Ja det är alldeles sant, och nu är ju racet bara 20 min så det blir väl ungefär samma kostnad :tummenupp
Får väl ändra lite då MR Highsider hade en annan syn på det hela!

Vart får man tag på den soppan när man inte är på en P-r-o (herr Skölds uttal) Superbike / STCC tävling?

Säsongskostnad Pro superbike
Räknar lite för skojs skull, värdelöst vetande men det är ju fortfarande vinter!

Startavgift 50880:-
Däck= 90000:-
Klossar= 8000:-
Olja 5 gånger= 3000:-
Bensin hoj= 8000:-
Bensin/Diesel= 8000:-
Delar till nya biken 100000:-
Hoj + bil värde minskning ca 50000:-
Övrigt träningar ca 50000:-
Utan att krascha!
runda slängar
= 370000:-
Har säkert glömt nåt?

Dra av lite på startavgiften så är det minst samma i SM/SO.
Ja det är sant :tummenupp
Men i dessa rookie/amatörtävlingar/klasser kan man dra ner ett set däck, inte behöver byta hoj varje år:rolleyes:

Dra av lite på startavgiften så är det minst samma i SM/SO.

Jag tror inte Nordgren gillar mig, han bor ju i Nykvarn (max 1 mil från mig) och har aldrig ens försökt bjöda över en.. illa :) hehe

:rolleyes: Bryr du dig

Last edited:
Ja det är sant :tummenupp
Men i dessa rookie/amatörtävlingar/klasser kan man dra ner ett set däck, inte behöver byta hoj varje år:rolleyes:

:rolleyes: Bryr du dig
Ja det är ju lite tröttsamt och extremt oekonomiskt att byta hoj varje år. Jag hade tänkt behålla R1'an ett år till men har fått reda på att 2009 så kommer en helt ny R1... igen. Typiskt.

Ja det är ju lite tröttsamt och extremt oekonomiskt att byta hoj varje år. Jag hade tänkt behålla R1'an ett år till men har fått reda på att 2009 så kommer en helt ny R1... igen. Typiskt.

Du kunde ju köpt en beggad 07a!
Därför ska jag åka K5a tills 2016 eller nåt:rolleyes:

Last edited:
Du måste dock tänka på att hojarna kommer att mappas om efter detta bränsle. Och då vill man ju helst köra med samma bränsle på alla tester, kval osv osv. Plötsligt ökade den "lilla" summan du pratade om!

Du är väl inte så naiv att du tror att det varit någon som tankat 95 på Jet macken av dom som körde förra året. Den prisskillnad som som är på Aspen soppan och den som dom tidigare använt måste ändå i totalen vara en piss i havet i deras total racebudget.

..
Jag tror inte Nordgren gillar mig, han bor ju i Nykvarn (max 1 mil från mig) och har aldrig ens försökt bjöda över en.. illa :) hehe

Han är uppe i Jookkasjärvi (ingen aning om hur det stavas) och kör hemliga vintertester nu. Du kunde komma och hämta en dunk Aspen eller bara åka upp och säga hej när du ville där! :D

Du är väl inte så naiv att du tror att det varit någon som tankat 95 på Jet macken av dom som körde förra året. Den prisskillnad som som är på Aspen soppan och den som dom tidigare använt måste ändå i totalen vara en piss i havet i deras total racebudget.

Fast inte för dom som fick bränsle gratis från andra märken. Då blir det en extrakostnad att behöva betala för ett enhetsbränsle.

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...