Det finns ju inte direkt någon lockelse med stora priser som gör att man tycker det kan vara värt att satsa. Det är ju fortfarande bara en break-even affär att rejsa, om man har tur med bra sponsorer. I alla år jag kört, så har jag bara gått back även fast jag ibland haft mycket bra deals. Tror nog de flestas historia ser ut så lika dant. Man tröttnar till slut.
Jag tror faktiskt inte att prispengar och priser är "the way to go" om man vill locka folk att fortsätta. Som det ser ut i PRO SBK så är det ju ändå bara ett fåtal förare som har en rimlig chans att vinna serien. För oss andra som kämpar och sliter för att få ihop ekonomin varje säsong och harvar i mitten/botten så finns det nog andra saker som lockar en att fortsätta. Sänkta anmälningsavifter, lägre priser på däck och soppan, osv...
Sen är det nog inte "bara" ekonomi som får folk att lägga av. Det är mycket slit och tid för att få ihop en säsong redan innan man sätter sig på hojen första gången för året, och under säsongen tar det MASSOR av tid. När man skaffar familj så är det tufft att vara borta så mycket och till slut så tror jag att man kommer till en punkt där det helt enkelt inte är värt det längre... Där är det ju en viss skullnad mot andra sporter. Även om jag tränade mycket MER när jag lirade hockey, så sov man ju inte borta typ 10 helger och ett antal nätter för träningar varje sommar..
Det är nog bara så det är helt enkelt... Folk faller bort av olika anledningar.... Startfältet har ju varierat ganska mycket under dom 9 säsongerna som jag hållit på med det här... Folk kommer och går...