Pro Superbike Startlista 2012

Vilka fler "toppförare" som vore kandidater för huvudklassen finns där i Sverige som inte valt att köra (alls, verkar det som)? Jag menar, har vi inte fler förare i Sverige än det här?

Finns väl en hel del som skulle kunna vara med o köra där, men det är en hel del som valt att lägga av. Swedie, Peter, jorpes, :D Micke N, Hansson, Stenberg, nylund, Petter, Tobbe, and so on.
Ex Hampus var ju en frisk fläkt!
Sen finns där ju en hel bunt ifrån 600cc som defenitivt inte skulle göra bort sig...

Det saknas fler storteam som typ Cawalli som kan hjälpa till med finansieringen!!!
Pengar är det som fattas i lilla Sverige!

Sen kommer det nog ett par st till som inte gett sig till känna ännu! En Kawa till norrifrån?

Med tanke på hur få anmälda det verkar vara till "huvudklassen" känns det som att privatförarcupen kommer att bli mest intressant :3freak

Ja det är skrämmande dåligt! Jag råkade härom dagen gå in på gamla superbikers sidan och det är ju sjukt vad många av toppnamnen som försvunnit på bara ett par år. Jag undrar varför?!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Ja det är skrämmande dåligt! Jag råkade härom dagen gå in på gamla superbikers sidan och det är ju sjukt vad många av toppnamnen som försvunnit på bara ett par år. Jag undrar varför?!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Jag ska tala om vad jag tror, många av dom kända namnen har kört så många år (vissa av dem 10/15år) och helt enkelt tröttnat på att hålla igång racingen. Med allt det innebär....
Arrangemangen var under all kritik ett tag det förbättrade det inte heller!
:)

Jag ska tala om vad jag tror, många av dom kända namnen har kört så många år (vissa av dem 10/15år) och helt enkelt tröttnat på att hålla igång racingen. Med allt det innebär....

Lågkonjunkturen hjälper ju inte till heller...

Det är säkert så.
Det är inte utan att man blir lite trött, det finns ju inte varken reglemente eller pris på aspen färdigt.

Men ljuspunkterna är väl att sm tävlingarna på torpet, sviestad, karlskoga får sig ett lyft med en gemensam serie.

Det är säkert så.
Det är inte utan att man blir lite trött, det finns ju inte varken reglemente eller pris på aspen färdigt.

Men ljuspunkterna är väl att sm tävlingarna på torpet, sviestad, karlskoga får sig ett lyft med en gemensam serie.

www.stcc/inside-stcc/reglemente/
Sen var det väl 19kr + moms, eller är det ändrat?

Fick ju hem en fin folder inbjudan till PRO SUPERBIKE 2012 har du inte fått den?

För få är beredd att jobba lika hårt som NS33B,jag och många fler har gjort för att köra. Ynglingarna är för bortskämda och vill ha allt serverat.

Last edited:
Jag vet helt seriöst inte hur jag anmäler mig till Pro Sbk. Hittar inte länken på deras sida...?

För få är beredd att jobba lika hårt som NS33B,jag och många fler har gjort för att köra. Ynglingarna är för bortskämda och vill ha allt serverat.

Det finns ju inte direkt någon lockelse med stora priser som gör att man tycker det kan vara värt att satsa. Det är ju fortfarande bara en break-even affär att rejsa, om man har tur med bra sponsorer. I alla år jag kört, så har jag bara gått back även fast jag ibland haft mycket bra deals. Tror nog de flestas historia ser ut så lika dant. Man tröttnar till slut.

Det finns ju inte direkt någon lockelse med stora priser som gör att man tycker det kan vara värt att satsa. Det är ju fortfarande bara en break-even affär att rejsa, om man har tur med bra sponsorer. I alla år jag kört, så har jag bara gått back även fast jag ibland haft mycket bra deals. Tror nog de flestas historia ser ut så lika dant. Man tröttnar till slut.

Hur många hockeyspelare i diverse division 1 lag får betalt, hur många får betala för att spela tror du. Dom som sysslar med alla små sporter har samma problem med pengar. Att man ska gå plus på racingen har aldrig varit min drivkraft det har varit "kärlek till Sporten" och viljan att köra motorcykel på gränsen av vad man kan, och dessutom har folk betalat mig för detta. En av mina gamla teamkompisar tex har kört snart 15 år och betalat 90% ur egen ficka för att han tycker om att köra motorcykel.

Jag håller med Erik H DOM FLESTA inte alla är för bekväma.

www.stcc/inside-stcc/reglemente/
Sen var det väl 19kr + moms, eller är det ändrat?

Fick ju hem en fin folder inbjudan till PRO SUPERBIKE 2012 har du inte fått den?

Jag kanske var otydlig, det var det tekniska reglementet jag efterfrågade! Det är inte klart ännu vad jag vet...

Är det spikat med 19kr? Jag fick för mig att det var ca pris som visades upp på mässan. Hur som helst så verkar det inte va helt lätt att beställa bensin. Jag skulle behöva ett par dunkar så man kan börja bänka lite.

Jag vet inte om jag fått någon folder, jag har knappt varit hemma på 5 veckor. Vad står i den foldern?

Jag har inte fått någon folder?
Jag kanske var otydlig, det var det tekniska reglementet jag efterfrågade! Det är inte klart ännu vad jag vet...

Är det spikat med 19kr? Jag fick för mig att det var ca pris som visades upp på mässan. Hur som helst så verkar det inte va helt lätt att beställa bensin. Jag skulle behöva ett par dunkar så man kan börja bänka lite.

Jag vet inte om jag fått någon folder, jag har knappt varit hemma på 5 veckor. Vad står i den foldern?

Hur många hockeyspelare i diverse division 1 lag får betalt, hur många får betala för att spela tror du. Dom som sysslar med alla små sporter har samma problem med pengar. Att man ska gå plus på racingen har aldrig varit min drivkraft det har varit "kärlek till Sporten" och viljan att köra motorcykel på gränsen av vad man kan, och dessutom har folk betalat mig för detta. En av mina gamla teamkompisar tex har kört snart 15 år och betalat 90% ur egen ficka för att han tycker om att köra motorcykel.

Jag håller med Erik H DOM FLESTA inte alla är för bekväma.

Mycket offtopic, men ett medelmåttigt hockeyhomo i division 1 här nere i söder har ca 30000 i månaden för att lira.

Mycket offtopic, men ett medelmåttigt hockeyhomo i division 1 här nere i söder har ca 30000 i månaden för att lira.

Jo vissa har det här också andra i nästa lag eller i samma omkl rum betalar störarna själv. skillnad finns liksom på racing banan.

Såhär står det om Aspen R i foldern som dom skickat hem:

"För att göra tävlingarna rättvisa och för att hålla nere kostnaderna är enhetsbränsle bestämt till Aspen R. Aspen bränsle beställs av Aspen och du kan får det levererat direkt till tävlingen."

/Andreas

Pro Superbike SM
#2 David Andersson
DART, Aprilia RSV4 Factory APRC -12
www.danderssonracing.com

#14 Filip Backlund
CaWalli, Kawasaki ZX-10R -12
www.filipbacklund.se

#21 Andreas Mårtensson
Cresto Guide Racing, Honda CBR1000RR -12
www.andreasmartensson.se

#31 Daniel Falemo

#95 Eric Lindroth
Team Outstrip, Kawasaki ZX-10R -11
www.lindrothracing.se

#98 Lukas Ockelfelt
EdgeZone Racing, Suzuki GSX-R1000 -12
www.lukas-racing.com

Thommy Sköld

Pro Superbike Privat Cup
#11 Henry Sundkvist
Sundkvist Racing, Honda CBR1000RR -09
www.sundkvistsuperbike.se

#12 Björn Ljungquist
Ljungquist Racing, Honda CBR1000RR -08
www.mcrace.se

#18 Otto Johansson
Otto Johansson Motorsport, Yamaha R1 -08
www.ottojohansson.se

#19 Mats Backman
Backman Racing, BMW S1000RR -11
www.backmanracing.se

#53 Arne Andersson
Trident Racing, BMW S1000RR -12
www.trident.se

#74 Macke Granstedt
Granstedt Racing, Honda CBR1000RR -09
www.mackegranstedt.com

#90 Robin Ericsson

#85 Roger Hansson
Team X3M, Honda CBR1000RR -12
www.teamx3m.com

Wild Card/Inhopp
#79 Mattias Wikberger
Wiking Racing, Kawasaki ZX-10R -11
www.wiking-racing.com

Står inte något som du inte redan vet direkt, typ det som sas på mötet, subvention för förare som inte tidigare har kört i mästerskapet. Svemo bestämmer vilka... annars inget nytt!

4125:- per set däck om man gör inhopp:gnissla

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...