Pro Superbike Mantorp. Grande finale!

Glömt att kolla efter krängning?[/QUOTE]

Jepp :mad:
Måste erkänna att det vart j-----t klantigt gjort!
Tycker väl kanske också att Dunlopkillarna kan justera trycket!!!
Eller ingen luft i alls vore väl det bästa :)
2a gången detta hänt nu :huvet

Glömt att kolla efter krängning?

2a gången detta hänt nu :huvet[/QUOTE]

Har varit nära att glömma det också:-)

Märkte du skillnad i slitage? Hur såg dom ut efter 20?

2a gången detta hänt nu :huvet
De som kränger justerar inte trycket såvida du inte ber dom sätta ett visst tryck. De förväntar nog att Pro-förare ska kolla det där själv ;)

Jag tror den japanen heter "Fanuc".......

Även om det heter "handbearbetat" så behöver det inte vara gjort av en
mäniskas hand......en robot med slipstift i änden på sin hand har en helt annan
precision än en människa.

Mr Fanuc behöver dessutom aldrig gå på toa......

KentW

hmm.. mr fanuc fick no lite kortis ibland.. o kanske slut på slipstift.. dom kawa zx10e topparna ja kikat på så ser ja skillnaden me ögat i kanalerna.. men den e inte stor.. skulle gärna sätta ner stiftet själv men regler e regler suck :(
en av topparna e davids..
DSC00692.jpg

DSC00693.jpg

Inte för att det är något fel på befintlig personal men kan du inte låna ut "Adde" till Spanienresan också?

/HW
...

ha ha.. skulle säkert vart kul, d va d sisst. va ner o hjälpte stiggy på gamla honda tiden ti monza 06.. men hinner inte kanske en annan gång.. ska fixa freddys fjolårshoj som jens e ägare till.. nåt strul me maskin.. ska kika på den på onsda hoppas ja.. ja o freddy ska packa ur allting o sortera grejer efter finalen o säsongen så d lär ta ett tag.. skärmväggar golv lampor dekalmaskiner oljor hela reservdelssortimentet mm...
sen e d dax o planera 09 o börja me beställningar.. snart vinterträning o då ska allt va tipp topp me 09orna.. nya banrekord ska sättas..

[/QUOTE]

Har varit nära att glömma det också:-)

Märkte du skillnad i slitage? Hur såg dom ut efter 20?[/QUOTE]

Stor tejpbit på startnyckeln betyder numera "TRYCKET EJ KOLLAT!!!!!" Monteras samtidigt som hjulen åker av!
Så om man inte kollat det innan man startar hojen så kommer man på det då (iaf om man har en STOR tejpbit.:tummenupp

Se racet

Allt detta är ju kanon, men jag saknar en detalj, var kan jag se rejset! ???:va Har inte hittat någon länk någonstans, finns det någon som kan hjälpa till? Även om jag inte kunde vara med på plats så vill jag se det hela! :yoparty

/ Wip

Frågan är varför Wyrén, Jorpes och Tompa valde denna konstiga väg ut på rakan?:D;)

Bifogat

• highsider.se.JPG
    highsider.se.JPG
    182.4 KB · Visningar: 154
Bild1: Swedie. Best of the rest. Privatförarcup-ämne av rang?:)

Bild2: Svensken har kört om Alexander Lundh. Om än för en liten stund..

Bifogat

• highsider.se2.JPG
    highsider.se2.JPG
    223.9 KB · Visningar: 115
  • highsider.se3.JPG
    highsider.se3.JPG
    209.6 KB · Visningar: 99
Ja nu körde jag ju dom hårdaste däcken som fanns att tillgå pga fjädringsproblem, så så farliga såg dom inte ut, mer än lite ruggade och kantiga.
Men dom kändes stenhårda att köra på och hala hade inte en chans att hänga på ur kurvorna.

Last edited by a moderator:
Ja nu körde jag ju dom hårdaste däcken som fanns att tillgå pga fjädringsproblem, så så farliga såg dom inte ut, mer än lite ruggade och kantiga.
Men dom kändes stenhårda att köra på och hala hade inte en chans att hänga på ur kurvorna.
Det syns även i nerläggsbilder från Mantorp att "andras" däck har mer i backen än andra.... därav mer möjlighet för acceleration.

Enklast är att fråga Tompa varför han ville kramas just ute på banan i chikanen ut på rakan :tungan

Hehe! Jadu Jorpes :) Om jag nu själv hade fått bestämma så hade jag hellre sparat den "kramen" till depån... Det var någon ? som hade mer brottom på insidan sekvensen innan som gjorde att jag var tvungen att räta upp och där kom du.
Tack o lov höll vi oss alla på hjulen iaf. Men jag var rätt sur att jag tappade ryggen på de snabbare framför... Låg toksist efter det där...
Snygg sladd förövrigt ute på dragsterstartplattan! :tummenupp

Hehe! Jadu Jorpes :) Om jag nu själv hade fått bestämma så hade jag hellre sparat den "kramen" till depån... Det var någon ? som hade mer brottom på insidan sekvensen innan som gjorde att jag var tvungen att räta upp och där kom du.
Tack o lov höll vi oss alla på hjulen iaf. Men jag var rätt sur att jag tappade ryggen på de snabbare framför... Låg toksist efter det där...
Snygg sladd förövrigt ute på dragsterstartplattan! :tummenupp

Har en bildserie på det. Det är CoolRille som kommer in på fel spår, så du får räta upp hojen för honom. Vilket även Wyrén också fick göra.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!