Pro Superbike Mantorp. Grande finale!

Ja så var det säkert, skulle iallafall inte bli förvånad!
När jag hade rivit bort spjällhusen på Davids hoj och dom mätte insugskanalerna så påstod dom att kanalerna var bearbetade, GARANTERAT sa dom.
Neee sa jag, det är dom INTE ! Och isåfall är det jävligt dåligt gjort eftersom David inte har en suck att hänga med effekmässigt.
Titta på Freddys hoj om en stund när Adde är klar, dom bör se likadan ut.
Besiktningsingenjören stod fast vid att "den är portad" !

Nej nej nej.. det är de INTE sa jag.

Och när Adde lyfte på dina spjäll.. dam dam trumvirvel...
Hoppsan, dom kanalerna såg visst likadana:)

Sen var han tyst!

GRATTIS igen Freddy, grymt kört och grymma varvtider :yoparty

/Nitrous

haha.. ja va ska man säga... kawa 10an har ju bara varit handportad sen 2004... :tungan
 
Bara toppackningen gör väl inte sådan skillnad?! Har Gsson och Eslöv bytt?

Vi kör helt standard i motorn. båda har kitbox med freddysupermap. min har(hade) grenrör utan kat. båda kör org ljuddämpare. min går som en sinnessjuk, går fan inte hålla ner när man vrider på i 2an å 3an. dock sprängde vi en ljuddämpare på knutstorp och nu på träningen på Anderstorp sprängde jag mina fina dyra titangrenrör. Gssons är lite snällare i registret, mest troligt pga katalysatorn. miljön e ju viktig:)
Som Freddy nämnde innan Testade Bolliger teamet Freddysupermap på Suzuka i år. det gjorde 1,5 sek på varvtiden direkt och förarna undrade vad dom gjort med hojen! Kan tilläggas att dom tidigare åkte med Kawa Frankrikes map! Grodätarna tappade hakan när Bolliger åkte om dom på Oschersleben sen.... Hans-Peter Bolliger log:)

STORT grattis Freddy!
Jag ska ner till spanien å kan ta med en mellankabel å box till David!
 
Last edited:
Jag reagerade likadant när jag lyfte spjällhusen på min ZX6RR och upptäckte spåren av "slipstift" i insugskanalerna. Har efteråt fått veta att topparna på Kaworna är handbearbetade på fabriken för att säkerställa jämt flöde. DET borde väl killarna på besiktningen veta..
Stackars den Japan som har det som jobb. :gnissla

Mmmm...den såkallade besiktningsingenjören var till yrket motoringenjör på Volvo Lastbilar så han visste minsann ALLT om motorer. yeea right :tummenupp

Men nu vet han till nästa år hur insugen på en Kawwa ser ut :)

/Nitrous
 
Mmmm...den såkallade besiktningsingenjören var till yrket motoringenjör på Volvo Lastbilar så han visste minsann ALLT om motorer. yeea right :tummenupp

Men nu vet han till nästa år hur insugen på en Kawwa ser ut :)

/Nitrous

Det var ju iaf bra att den gick igenom så att ni kunde öva lite burnouter... ;)

Skoja bara, bra kört av David och en bra tid framförallt!:tummenupp
 
Jäkla tjat om elkablar och annat för få fjong i maskinen. Min Suzuki har då jag köpte den av Crazy Mike någon tävlingkabelstam och tjossan saker, inte kör jag lika snabbt som Freddy för det...:rolleyes: Kanske ska låna ut den kabelstammen till David för Spanien tävlingen :tungan

Du kanske även kan låna denna där "knappen" för hålla rätt hastighet i depån...den är inte använd av mig mer än att den var intryckt en dag då jag skulle köra bandag och inte fattade varför hojen gick urkass :huvet

Allvarligt, det vore kul att se David med böttre fart i hojen tampas mot Freddy och övriga. Som det stod klart saknades det effekt för kunna göra det fullt ut. Men respekt för körningen med så br resultat och bra körning med det du hade att tillgå i hojväg. Låna lite saker av Freddy till Spanien och utnyttja Marcus väl som mekaniker där. Resten av familjen Ladarp hejar på hemifrån. tack david för en riktigt rolig helg och att vi fick var med och hjälpa dig.

Grattis igen Freddy, strongt kört. Var riktigt spännande första varven. Dock undrade vår 4-årig tös varför du skrev på en dels kepsar, för man får inte rita på kläder sa hon :D När jag berättade vad du gjorde ville hon med ha en men vågade inte fråga. Har du en över en dag så tar vi gärna en signerad keps.

/Liwa1
 
Allvarligt, det vore kul att se David med böttre fart i hojen tampas mot Freddy och övriga. Som det stod klart saknades det effekt för kunna göra det fullt ut.

/Liwa1

Davids hojar ska vara på väg mot min bromsbänk vilken minut som helst.
Mer effekt ska försöka ordnas.
Kalgomål om dålig botteneffekt har kommit, det kan göra rätt stor skillnad om den inte kommer ordentligt från början.

Kommer bli finfint det där..:tungan
 
Kalgomål om dålig botteneffekt har kommit, det kan göra rätt stor skillnad om den inte kommer ordentligt från början.

Vi har varit inne på detta tidigare om jag inte mninns fel... Jag uttryckte att "Man behöver fan inget mellanregiste på en 600!" Och fivk lite mothugg från Dr Bike. Det visade sig till slut att vi var överens, vi menade båda att det enda viktiga är 11500 till16500.

Så.... vad menar du med botteneffekt? frågas nyfiket! Det är ju en tusing vi pratar om!
 
Vi har varit inne på detta tidigare om jag inte mninns fel... Jag uttryckte att "Man behöver fan inget mellanregiste på en 600!" Och fivk lite mothugg från Dr Bike. Det visade sig till slut att vi var överens, vi menade båda att det enda viktiga är 11500 till16500.

Så.... vad menar du med botteneffekt? frågas nyfiket! Det är ju en tusing vi pratar om!

Ja det får vi ju se.
Det var så David uttryckte det.
Om han tycker att botten börjar vid 8000 eller vad har jag ingen aning om.

Men ska leta efter dem och se vart dom gömmer sig.

Ska inte säga att dem som gjort den förra mappen gort nått fel men ofta stirras det på slutsiffran och man glömmer att det kan vara än roligare att ha en fin kurva än en hög slutsiffra.
Kombination av dessa är ju såklart optimalt.
 
Vi har varit inne på detta tidigare om jag inte mninns fel... Jag uttryckte att "Man behöver fan inget mellanregiste på en 600!" Och fivk lite mothugg från Dr Bike. Det visade sig till slut att vi var överens, vi menade båda att det enda viktiga är 11500 till16500.

Så.... vad menar du med botteneffekt? frågas nyfiket! Det är ju en tusing vi pratar om!

Fast vad jag vet så kör David en 1000 och inte en 600. Kanske mellanregister behövs då, vad vet jag
 
Jag reagerade likadant när jag lyfte spjällhusen på min ZX6RR och upptäckte spåren av "slipstift" i insugskanalerna. Har efteråt fått veta att topparna på Kaworna är handbearbetade på fabriken för att säkerställa jämt flöde. DET borde väl killarna på besiktningen veta..
Stackars den Japan som har det som jobb. :gnissla

EDIT: Felformulerat...
 
Last edited:
haha.. såg du inte? tutan har jag ju kvar ;)

skulle du låna min elhärva och box kommer du märka skillnad... lovar :)
fråga eslöv o g.sson

Inte för att det är något fel på befintlig personal men kan du inte låna ut "Adde" till Spanienresan också?

/HW

Ps. Djävligt snyggt knäskrap i ingången på parisen...
 
Tycker att Jonte förtjänar en omnämning. Han kom till Mantorp med en helt orginal cbr 1000 07. Allt var orginal, Förutom ett par fotpinnar:tummenupp . Han hade verkligen inte en chans att hänga med, men han kämpade väldigt bra och kom faktiskt inte sist. Under racet hade han och en ducce en mycket fin fight som jonte till slut vann, på Backlunds beggade ostar från Våler. Applåder till jonte :yoparty :yoparty .

Och även till Jorpes, Swedie och Mullsjö som bjöd på ett fint race lite längre upp i botten. Mycket bra kört av dom!:tummenupp
 
Jag reagerade likadant när jag lyfte spjällhusen på min ZX6RR och upptäckte spåren av "slipstift" i insugskanalerna. Har efteråt fått veta att topparna på Kaworna är handbearbetade på fabriken för att säkerställa jämt flöde. DET borde väl killarna på besiktningen veta..
Stackars den Japan som har det som jobb. :gnissla

Jag tror den japanen heter "Fanuc".......

Även om det heter "handbearbetat" så behöver det inte vara gjort av en
mäniskas hand......en robot med slipstift i änden på sin hand har en helt annan
precision än en människa.

Mr Fanuc behöver dessutom aldrig gå på toa......

KentW
 
En felskrivning av Sponsring.

Förstår du nu?

Ja nu är det ju skrivet på svenska. ;)
Det ser illa ut när det är felstavat på en hemsida. Ett tips är att köra texten i ett stavningsprogram innan man lägger ut den på hemsidan, det minimerar risken för felstavningar. (Davids efternamn är nämligen felstavat)


Hoppas att ni hittar alla gömda pållar i Davids hoj till nästa säsong. :tummenupp
 
Tycker att Jonte förtjänar en omnämning. Han kom till Mantorp med en helt orginal cbr 1000 07. Allt var orginal, Förutom ett par fotpinnar:tummenupp . Han hade verkligen inte en chans att hänga med, men han kämpade väldigt bra och kom faktiskt inte sist. Under racet hade han och en ducce en mycket fin fight som jonte till slut vann, på Backlunds beggade ostar från Våler. Applåder till jonte :yoparty :yoparty .

Och även till Jorpes, Swedie och Mullsjö som bjöd på ett fint race lite längre upp i botten. Mycket bra kört av dom!:tummenupp

Ja det var faktiskt en bedrift han gjorde :tummenupp
Och hade inte jag haft ett kalltryck på 2.85kg så hade Cedergren och Jorpes fått se upp, så kan det gå :rolleyes:
Men dom varven jag hängde med dom var så kul :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top