Pro Superbike Knutstorp 31/8

På kvällarna drömmer jag om en röd eller orange bakelse och varvtider och hur jag ska ta ejes och på dagarna opererar ja nyckelbensfrakturer direkt från ejescorner.
Varje gång gör sig min egen nyckelbensfrakture påminnd, vi får se till våren 2009..

Jaha. Är det poppis att operera nyckelbenen nu? Mina nyckelben läggs bara omlott och får växa ihop bäst dom vill. Funderade på att klaga, men dom kanske blir starkare när dom ligger dubbelt. Efter fyra nyckelbenbrott olika år så märkte jag förra veckan att dom höll denna gången. Min ex säger också att jag blir smalare om axlarna varje gång jag krashar. Jag hade för breda axlar förr, så det ar ju tur det. :D Det är lättare att ta på skinnstället nu. :hihi Som alla utlandssvenskar så drikker jag massor av mjölk så det beror inte på kalkbrist. Mera på att jag trillar hela tiden. :dummer

:-)

/Kris

Last edited:
Jaha. Är det poppis att operera nyckelbenen nu? Mina nyckelben läggs bara omlott och får växa ihop bäst dom vill. Funderade på att klaga, men dom kanske blir starkare när dom ligger dubbelt. Efter fyra nyckelbenbrott olika år så märkte jag förra veckan att dom höll denna gången. Min ex säger också att jag blir smalare om axlarna varje gång jag krashar. Jag hade för breda axlar förr, så det ar ju tur det. Det är lättare att ta på skinnstället nu. Som alla utlandssvenskar så drikker jag massor av mjölk så det beror inte på kalkbrist. Mera på att jag trillar hela tiden.

:-)

/Kris

Förr hade man en mer nihilistisk intällning till sånt, enkelt dom med många fragment=instabila och benändarna långt ifrån varandra op man.

Men variationen är stor hur man resonerar, vi är nog ganska aktiva tack vara gelleråsen.

Skader kan ikke stoppe unge menn som oss, og vi blir jo bare yngre så vi har god tid på å bli raske:)

Skal du kjøre BoTT :confused:

Skadorna är tyvärr en verklighet för mig 7 frakturer efter senaste vurpan, nyckelbenet kommer inte att läka utan en op.
Men med tanke på att gammeldansken kör kanske det finns ett hopp.

Inge körande i år men blir det något så är det BoTT lr Supermono.

Last edited:
Tanja er IKKE hans sambo, men verksmester hos Løwens Yamahasenter! Hun har forøvrig vært mek for flere nordiske, norske og danske mestere! Hun var rå som fører også, bare synd hun ble så hardt skadet for noen år siden:huvet

Skader kan ikke stoppe unge menn som oss, og vi blir jo bare yngre så vi har god tid på å bli raske:)

Skal du kjøre BoTT :confused:

Oj, fräckt. Kan man byta. Om Norvald får Gsxr1100 o ett par lock öl, kan man få en riktigt mekaniker i byte då?

Oj, fräckt. Kan man byta. Om Norvald får Gsxr1100 o ett par lock öl, kan man få en riktigt mekaniker i byte då?
:mad: ..... Fan ta dig, det var inte jag som fulmekade elen sist, jag gjorde ingenting som vanligt....

Jajaja... Men VAARJE gång. :)

Första racet på sturup då superpole ställdes in på grund av Freddys krasch. Cällis fick grön flagg under starten av sitt superpole varv och först efter drygt halva varvet kom rödflaggan upp, EFTER att Steny och många andra gapat i depån om att de skulle rödflagga på grund av att det fanns förare och hoj på utsatta ställen på banan. Cällis fick se rödflaggan först när en ambulansen körde ut framför honom, har det på bild..

Falkenberg när racets avbröts INNAN halva distansen körts, på märkliga grunder.. Lundh krascha, gick av banan själv och hade 50m till sjukstugan, det kom ut tre bilar och gulflagg i den kurvan i 7-8 varv!! Och sedan krascha Backlund, dammade av sig och pekade tummen upp till funktionärerna. Wyrén strax därefter. Safety car situation helt klart, men att rödflagga:mad: Med elva varv körda av 24:mad: :huvet

Nu senast på Knutstorp då det kördes safety car i slutskedet av kvalet, även efter att man rensat klart banan på förare och hoj.. Många förare kör sina snabbaste varv mot slutet. Många förare finputsar ju på inställningarna även under kvalet..

De flesta större team lägger ner iallafall en miljon kronor per förare, all sin lediga tid utöver vissa som jobbar heltid, och allt för att inte ens få rättvisa race?? Klart att man blir förbannad VAARJE gång det blir så..

Skulle inte du blivit det? Och då har jag inte ens tagit upp alla race..

Det positiva är ju att allt verkar bli bättre från gång till gång. Det är ju ett gott tecken på att man bryr sig om mc-klassen. Men än har vi ju kvar en bit till att få det till önskvärd nivå.

Pro Superbike är en grym klass med en enorm potential. Spännande race och enormt många roliga personligheter i depån bjuder på allt en åskådare kan önska sig. Det gäller bara att nå ut till publiken och läsarna på ett bättre sett.

Intresset för banträffar ökar stadigt och således även för roadracing. Roadracing är på uppgång i Sverige:yoparty

Last edited:
Första racet på sturup då superpole ställdes in på grund av Freddys krasch. Cällis fick grön flagg under starten av sitt superpole varv och först efter drygt halva varvet kom rödflaggan upp, EFTER att Steny och många andra gapat i depån om att de skulle rödflagga på grund av att det fanns förare och hoj på utsatta ställen på banan. Cällis fick se rödflaggan först när en ambulansen körde ut framför honom, har det på bild..

Falkenberg när racets avbröts INNAN halva distansen körts, på märkliga grunder.. Lundh krascha, gick av banan själv och hade 50m till sjukstugan, det kom ut tre bilar och gulflagg i den kurvan i 7-8 varv!! Och sedan krascha Backlund, dammade av sig och pekade tummen upp till funktionärerna. Wyrén strax därefter. Safety car situation helt klart, men att rödflagga:mad: Med elva varv körda av 24:mad: :huvet

Nu senast på Knutstorp då det kördes safety car i slutskedet av kvalet, även efter att man rensat klart banan på förare och hoj.. Många förare kör sina snabbaste varv mot slutet. Många förare finputsar ju på inställningarna även under kvalet..

De flesta större team lägger ner iallafall en miljon kronor per förare, all sin lediga tid utöver vissa som jobbar heltid, och allt för att inte ens få rättvisa race?? Klart att man blir förbannad VAARJE gång det blir så..

Skulle inte du blivit det? Och då har jag inte ens tagit upp alla race..

Det positiva är ju att allt verkar bli bättre från gång till gång. Det är ju ett gott tecken på att man bryr sig om mc-klassen. Men än har vi ju kvar en bit till att få det till önskvärd nivå.

Pro Superbike är en grym klass med en enorm potential. Spännande race och enormt många roliga personligheter i depån bjuder på allt en åskådare kan önska sig. Det gäller bara att nå ut till publiken och läsarna på ett bättre sett.

Intresset för banträffar ökar stadigt och således även för roadracing. Roadracing är på uppgång i Sverige:yoparty

Ok vid närmare eftertanke så håller jag med dig och jag har därmed ändrat min uppfattning!:tummenupp

Edit: Vill även slänga ut ett "sorry" till Janne.

//oscar

Last edited:

Nopp, jeg tror gubben til Tanja - som eier Løwens Yamahasenter - helst vil beholde henne selv! Hun har jo "skrudd" ham til x-antall Norges og nordiske mesterskap!

Ok vid närmare eftertanke så håller jag med dig och jag har därmed ändrat min uppfattning!:tummenupp

Edit: Vill även slänga ut ett "sorry" till Janne.

//oscar
Cällis ringde till HMS TL och bad om ursäkt och tackade för årets bästa race:tummenupp

Starkt Oscar att ändra dig och bra skrivet Rash:tummenupp
Är ju annars en ganska typisk jargong i dessa trådar, lätt att slänga ur sig saker utan att tänka efter.
Nu ska jag kolla på racet, ska bli kul.

Hade inte norvald haft med sig sin depåns vackraste mekaniker hade han inte kommit 2a! :@ :P:P Jävlar så hon skruva på! haha :D

vafan snackar du om! jag är ju lätt vackrast, bäst och snyggast! Tania kommer tätt inpå en andraplats :)

Starkt Oscar att ändra dig och bra skrivet Rash:tummenupp
Är ju annars en ganska typisk jargong i dessa trådar, lätt att slänga ur sig saker utan att tänka efter.
Nu ska jag kolla på racet, ska bli kul.
En annan sak som är typiskt är att pöbeln letar fel och tomgångsgnäller så snart det är något som inte passar dom.

HMS hade öppet hus på Knudan för medlemmarna under styrelsemötet igår, detta annonserades både på HMS hemsida och på SH, trots detta kom det inte en enda RR förare på mötet, är detta ett tecken på ointresse eller att nånannanismen nu har nått nirvana.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti