Pro Superbike Knutstorp 31/8

inte på knutstorp,de brukar var sjukligt duktiga på att anordna race där:rolleyes:

tror även jag på freddy,nilsson och mårtensson i topp.stenberg,haland,cajback och backlund är väl de som kommer bjuda på race och känns väldigt öppna 4-8 plats.
lite överraskningsjoker tror jag på nylund och magnusson,de har båda kört bättre och bättre denna säsong och deras personliga utvekling gör att de närmar sig sakta men säkert.
Äntligen ett race som gick i full distans, HMS fixade biffen och Lundh kastade sig bara lite i hornålen.

Undrar om Hansson delar åsikten att HMS fixade biffen? :hihi
Försök att förstå detta, TV styr STCC som styr HMS, tror du detta är enkelt.

Jag är nöjd med racet och visst finns det alltid saker att putsa men man behöver inte tomgångsgnälla hela tiden för minsta lilla sak.

:hihi
Sant, för där är det inte mycket temperament.

Nä, där får de ta pulsen på honom för att se om han inte avlidit. Tänker på när de brukar nämna att man kan vinna en resa till WSBK med honom och hur tråkigt det skulle vara men om de retade upp honom lite så kanske det blir intressant med handgemäng mellan Janne och superbike-eliten. :D

På kvalet var det lätt att se att det tog två varv innan de ens försökte flytta bort hojen. Dessutom drog de den över banan in i depån istället för bara upp på muren. Klart att det kostade extra tid. Tur de drog den i en rät linje mot banan, för de la en mörk sträng där mitt i böjen. Men det var bara jord antagligen.

Hade de gjort det omvända, tagit föraren över banan och puttat undan hojen hade kvalet kunnat köras. Norrbaggen kunde hämtats i depån av ambulansen. Kostade ytterliggare minst fem varv med ambulansen på banan.

Så, jag kan nog förstå nian att han var sur. Hade säkert ett dyrt kvaldäck att röka upp och ta sig in i superpolen.

Synd att Jorpes inte kunder återupprepa "teamkompisens" succé på Knudan för några veckor sedan.

Last edited:

Jag är nöjd med racet och visst finns det alltid saker att putsa men man behöver inte tomgångsgnälla hela tiden för minsta lilla sak.
:pannkyss

När tappade du känslan för humor? :va
Vem har sagt att det är enkelt? Jag undrade bara om Hansson var lika nöjd med arrangemanget som du, av tv-bilderna att döma var han inte särskilt nöjd med funktionärernas arbete. Vem som har rätt och fel kan inte jag svara på eftersom jag inte var där.

Last edited:
När tappade du känslan för humor? :va
Vem har sagt att det är enkelt? Jag undrade bara om Hansson var lika nöjd med arrangemanget som du, av tv-bilderna att döma var han inte särskilt nöjd med funktionärernas arbete. Vem som har rätt och fel kan inte jag svara på eftersom jag inte var där.

Som sagt så tröttnar man till sist på alla som tomgångsgnäller, det blev full racedistans trots en vurpa och det är väl det som var vårt mål.

Som sagt så tröttnar man till sist på alla som tomgångsgnäller, det blev full racedistans trots en vurpa och det är väl det som var vårt mål.
Fast det var ju inte racet han var sur på, dessutom kan man inte kalla Hansson för att tomgångsgnälla. :D
Du var säkert toppen. :yoparty

Minsta lilla sak kan ju i som i detta fall leda till att förlora mästerskapet. Tycker att Cällis har helt rätt att klaga, är det Sveriges fränaste racing man ska bjuda på och ta betalt för det så ska man se till att allt glider på.

Självklart kan man inte förutse allt, men man kan ju förutse att någon kan krascha. Och hur man ska uppträda då.

Nu blev det ett gnällinlägg från mig, hade ju egentligen tänkt skriva snälla saker:) Racet bjöd ju iallafall på årets bästa racing:)

25 mil på 30 min är en medelhastighet på 500km/h, det vore en syn landa helikoptern på startgridden och ur denna kommer Haaland på hojen ca 1 min innan kvalet.

Avstanden mellom Våler og Rudskogen er noe kortere i luftlinje, så han hadde vel hatt ca 5-6 min ekstra:tummenupp Men heftig hadde det jo vært! Hva med deg har du fått deg et BoTT-jern?

Nu blev det ett gnällinlägg från mig, hade ju egentligen tänkt skriva snälla saker:) Racet bjöd ju iallafall på årets bästa racing:)

Bra inlägg med lagom gnällnivå och ändå positivt omdöme om årets bästa Pro-SBK race, det gillar vi från HMS.

Bra inlägg med lagom gnällnivå och ändå positivt omdöme om årets bästa Pro-SBK race, det gillar vi från HMS.

Blev det någon bild på mej eller? Den på startplattan.
Hade ni koll på depåtystnad eller det var tyst och lungt hela natten :)
Vilket det inte var i Karlskoga :gnissla

Förövrigt mer bilder från racet depåbilder.

Avstanden mellom Våler og Rudskogen er noe kortere i luftlinje, så han hadde vel hatt ca 5-6 min ekstra:tummenupp Men heftig hadde det jo vært! Hva med deg har du fått deg et BoTT-jern?

Han verkar vara en skön lirare som har sin egen sambo(svenska för sammanboende) som mek.

På kvällarna drömmer jag om en röd eller orange bakelse och varvtider och hur jag ska ta ejes och på dagarna opererar ja nyckelbensfrakturer direkt från ejescorner.
Varje gång gör sig min egen nyckelbensfrakture påminnd, vi får se till våren 2009..

Han verkar vara en skön lirare som har sin egen sambo(svenska för sammanboende) som mek.

På kvällarna drömmer jag om en röd eller orange bakelse och varvtider och hur jag ska ta ejes och på dagarna opererar ja nyckelbensfrakturer direkt från ejescorner.
Varje gång gör sig min egen nyckelbensfrakture påminnd, vi får se till våren 2009..

Du hade lagt av sades det... ;)

Börja kör BoTT! :tummenupp

Tanja er IKKE hans sambo, men verksmester hos Løwens Yamahasenter! Hun har forøvrig vært mek for flere nordiske, norske og danske mestere! Hun var rå som fører også, bare synd hun ble så hardt skadet for noen år siden:huvet

Skader kan ikke stoppe unge menn som oss, og vi blir jo bare yngre så vi har god tid på å bli raske:)

Du hade lagt av sades det... ;)

Skal du kjøre BoTT :confused:

Last edited:
Hade inte norvald haft med sig sin depåns vackraste mekaniker hade han inte kommit 2a! :@ :P:P Jävlar så hon skruva på! haha :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti