Pro Superbike Karlskoga 17/8

Och när han sa att Norvald vann där senast förra året, när han senast vann där i våras.. Och att Freddy startade i andra led, m.m. Annars är Johan Thorén riktigt bra. Inte lätt att hålla koll på alla tomtar heller i depån. Han är ju en utav riktigt duktiga och erkända mediaprofiler som vi har att tacka för.
Du är duktigare :pannkyss
 
Jag skulle vilja veta hur det är med Crille någon som vet, om ni inte vill skriva det här Pm`a mig :)

Han skulle egentligen ha en egen tråd bara för att han körde så ohyggligt snabbt på kvalet i Karlskoga 1.05.7 :Bugar
 
Konstigt att Micke Nilsson inte blev nedknuffad i resultatlistan efter sin "bump" på Haaland. Det blir man ju på SRW.
 
Konstigt att Micke Nilsson inte blev nedknuffad i resultatlistan efter sin "bump" på Haaland. Det blir man ju på SRW.
Ingen får knuffa på Freddy, det vet du väl? :hihi

Jag var på plats, och STCC-organisationen borde f-n skämmas över hur dåligt de sköter det hela. Sanering, pga gubbcamaro, som ser ut som en sandstorm när de kör förbi och dessutom konstant gulflagg där, och sen rödflagg efter 11 varv. Stackars förare som lägger tid och pengar på sånt skit och som sen ska försöka ordna spons till nästa år.

Hoppas Chrille är ok!
STCC-organisationen sköter STCC, resten skiter de i. Det är knappast hållbart i längden.

När finfolkracebilarna i Camaro Cup råkat glömma en läckande oljedunk i skuffen och sölat ned hårnålen, var det riktigt kul att se "saneringen". På med lite saneringspulver, sopa ut det lite, vänta i fem minuter och sedan låta sopmaskinen sopa bort pulvret hjälpligt. Klart för start! :rofl
 
Last edited:
Ingen får knuffa på Freddy, det vet du väl? :hihi


STCC-organisationen sköter STCC, resten skiter de i. Det är knappast hållbart i längden.

När finfolkracebilarna i Camaro Cup råkat glömma en läckande oljedunk i skuffen och sölat ned hårnålen, var det riktigt kul att se "saneringen". På med lite saneringspulver, sopa ut det lite, vänta i fem minuter och sedan låta sopmaskinen sopa bort pulvret hjälpligt. Klart för start! :rofl

Kanske borde du fråga någon som körde på banan hur det var. Jag tcker att personalen gjorde ett jätte jobb och banan var bra. I utgången av kurvan fick man åka över saneringsmedlet att dom gjorde ett bra jobb bevisas väl av att ingen vurpade. Det är folk som du som bara skriver negativa inlägg osv utan att ha en gnutta sakunskap gör inte jobbet för förarna i STCC eller roadracing i övrigt lättare.
 
Kanske borde du fråga någon som körde på banan hur det var. Jag tcker att personalen gjorde ett jätte jobb och banan var bra. I utgången av kurvan fick man åka över saneringsmedlet att dom gjorde ett bra jobb bevisas väl av att ingen vurpade. Det är folk som du som bara skriver negativa inlägg osv utan att ha en gnutta sakunskap gör inte jobbet för förarna i STCC eller roadracing i övrigt lättare.

Jag frågade ett par förare innan start, och de sa att det var värdelöst. Om man har en bana i det skick som gör att man måste ha konstant gulflagg, så kan man inte ha gjort ett godkänt jobb.
Personalen som skötte saneringen gjorde säkert så bra de kunde, men det är organisationen som lämnar en del att önska.

Menar du att du som förare inte blir det minsta besviken på hur era racehelger genomförs? (ej resultatmässigt)
 
Kanske borde du fråga någon som körde på banan hur det var. Jag tcker att personalen gjorde ett jätte jobb och banan var bra. I utgången av kurvan fick man åka över saneringsmedlet att dom gjorde ett bra jobb bevisas väl av att ingen vurpade. Det är folk som du som bara skriver negativa inlägg osv utan att ha en gnutta sakunskap gör inte jobbet för förarna i STCC eller roadracing i övrigt lättare.
Jag såg saneringsarbetet från första parkett, och man lät pulvret ligga alldeles för kort tid. Den konstanta gulflagg i Hårnålen som blev nödlösningen lurade publiken på en massa spänning, eftersom just Hårnålen är ett frekvent använt omkörningsställe.
Som betalande publik, 350 kr inklusive läktarplats, tycker jag att det är dåligt.

Angående sakkunskap kommer jag inte i närheten av dig, men som deltagare i ett antal ERF och otaliga träningar på Gelleråsen vet jag definitivt hur en bra respektive dålig sanering ser ut.

Snyggt kört i racet, förresten.
 
Jag skulle gissa på att det går fortare iaf, annars har jag en väldig glädjemätare på min hoj...

Kör du med orginaldrevning på hojen så visar den väl ca 5-10 % fel? Antar att du drevat om, så då kan du ju själv räkna ut hur mycket.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top