Pro Superbike 2012

Jag kör full säsong i Privatcupen iår igen!! Dock i egen regi som Micke skrev.

Robin Ericsson #90

Haha. Du sa faktiskt att du skulle köra. Även om du sa senare att du bara drev, så var det ingen lögn jag skrev på Twitter;) Eftersom du faktiskt sa det. Hoppas du får sålt din hoj så du får prova på lite pro.

Men om man vet att det inte är sannt när man skriver det så måste det ändå anses som en osanning? Tror inte ditt resonomang håller i rätten... Men det var några som blev riktigt överaskade!
Att ingen vill köpa den superfina 600an är underligt, säljs den så är det inte omöjligt att det blir lite tusen.....

//O

Haha. Du sa faktiskt att du skulle köra. Även om du sa senare att du bara drev, så var det ingen lögn jag skrev på Twitter;) Eftersom du faktiskt sa det. Hoppas du får sålt din hoj så du får prova på lite pro.

Lawner sa det till mig med! "Får jag sålt hojen så kör jag PRO!!!!!" Så sa han!

Jahaa... Jag trodde det var om man var serieanmäld ett år i Privatcupen, så var det PRO SBK som gällde sen..

Ja vi får se, får jag bara ihop pengarna så! :D

Jag ställde frågan under mötet eftersom man inte har att göra bland dom super snabba att göra. Blev lovad att det gick bra men var svårt att få ta del av svemos peng till dom nya förare. David och Co kan kanske förklara bättre?

Har för mig att det var 2år max som man fick köra där!

Kul att det verkar vara stort intresse!!!

Jag ställde frågan under mötet eftersom man inte har att göra bland dom super snabba att göra. Blev lovad att det gick bra men var svårt att få ta del av svemos peng till dom nya förare. David och Co kan kanske förklara bättre?

Ändrat var det 30000:- totalt?

Last edited:
Jepp, och Pirelli kan dumpa priserna kraftigt nu :) samt däck till alla pall platser i båda grupperna (önsketänkande)...

För de som står där är det ju bra.... Nej lägg pengarna på nya förare istället, fast det har dom väl redan tänkt!?
Dumpa priserna på däcken vid inhopp istället så kanske.......:)

Last edited:
Fränt att du ska gasa igen Steny! Kanske vi ska boka in något försäsongstest tillsammans så du kan få komma och hånskratta mig i ansiktet som du gjorde första gången jag satte mig på en 1000cc i Val De Vienne... Kommer aldrig glömma det! :)

Någon här inne på forumet som vill köpa en fullkittad 1000cc hoj och komma och gasa med oss i Pro till året ?

// Filip Backlund

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...