PRO SUPER BIKE... sicket namn...

Det namnet fanns på den tuffaste serien under superbike VM på 90 talet i Tyskland.Väldigt proffsigt skött, bra chaufförer och mycket material från VM och bra TV sändningar....

Det där får ni reda på i helgen på SM/SO-mötet i samband med SO-banketten. Lördag...

Trist med en särskrivning i det officella namnet. Annars tycker jag att Pro Superbike känns bra och ligger rätt i mun.

Bennybåge skrev:
2608286 Vilka fler länder har Pro Superbike nu?

Pro superbike låter lite märkligt.

Just "pro" har de kanske lagt till bara för att få det att låta lite ballare.
Vilket reglemente kommer de gå efter? ett helt nytt eller NSB?

citat

Till nästa år inför SVEMO (Svenska motorcykel- och snöskoterförbundet) i samarbete med STCC AB ett nytt reglemente, Nordic Super Bike.
- Det här innebär att vi får den tyngsta och häftigaste MC-klassen i Norden. Vi har aldrig sett 1000 kubik i STCC-sammanhang tidigare, det här kommer att ge publiken ännu ett guldkorn under STCC-helgen, säger Pålsson.

Hur i helvete kan man särskriva Superbike?

Inte ens i särskrivningarnas hemland England särskriver man superbike!

Va FAN!

//Anders

Edit: Man kan inte köra med Suzuki 750 om jag tolkar deras snabbfakta rätt....

Härligt att det äntligen är klart och officiellt :tummenupp

Nu vill jag se Lindström, Miinin, Papunen, Züber, Micke Nilsson, Filip Backlund mfl som startande.

Håller med om att Pro Super Bike är en vansinnig särskrivning, kanske går att ändra på.

Webspy skrev:
2608381

Edit: Man kan inte köra med Suzuki 750 om jag tolkar deras snabbfakta rätt....

Jaha då kan inet Backlund va med då efter som han ska köra 750

Gottis skrev:
2608392 Jaha då kan inet Backlund va med då efter som han ska köra 750
Jo, det ska vara helt okej att köra trimmad 750 enligt WSBK-reglementet om man håller sig till 750-kubik men det kan säkert Axxexs reda ut.

sandstream skrev:
2608402 Jo, det ska vara helt okej att köra trimmad 750 enligt WSBK-reglementet om man håller sig till 750-kubik men det kan säkert Axxexs reda ut.

Säkert´... men om man läser innantill: 751-1000cc

detta stämmer säkert inte, men det e vad som står.

/A

Webspy skrev:
2608400 Han kan säkert köra 1000 istället.... tror inte han struntar i denna säsong

va väl meningen han skulle köra med samma hoj i Suzuki 750 cup och i STCC spricker väl då efter som cupen är std cyklar när på

Webspy skrev:
2608407 Säkert´... men om man läser innantill: 751-1000cc

detta stämmer säkert inte, men det e vad som står.

/A

Precis va väl meningen jag skulle märka lite ord bara :D :D

Last edited:
Gottis skrev:
2608409 va väl meningen han skulle köra med samma hoj i Suzuki 750 cup och i STCC spricker väl då efter som cupen är std cyklar när på

Ringer o frågar.... återkommer....

*/ ?>
Back