Suck. Återigen fokuseras det på fel saker. Att söndagen försvinner är ingenting som har med Privatförarcupen att göra. Det är något som STCC har beslutat.
"Ännu tommare läktare blir det på fredagar". Hur kan det bli tommare? Det har inte kommit någon publik på lördagarna tidigare heller. Utan det är teampersonal från alla de olika teamen som kollar på racen, och som vanligt, de närmast sörjande. Så det där har inget med saken att göra.
"Dubbla poäng". Privatförare får inte mer poäng än Pro SBK-förarna. Varför skulle de få det? De kör i en egen inbördes serie då de kommer att ha det tufft att hänga med rent fartmässigt i den absoluta toppen. Detaljerna är ännu inte klara, det kommer lite senare.
"Man "FÅR" kör med sämre hoj?". Är man med i Privatförarcupen så ska man köra med lite enklare hojar. Det är ju därför det finns ett reglemente.. Som talar om vad man får göra och inte göra. Ett enklare reglemente är till för att hålla kostnaderna nere för nykomlingarna i klassen. Och framförallt, att man ska våga köra där.
Hoztic: Återigen. Det är under lördagarna alla huvudklasser kommer att köra sina race. Det är då folket ska dit också. Om söndagens vara eller icke vara är onödigt att diskutera då det är spikat redan. Prata nu istället om Privatförarcupen under denna tråd.
Steny: Man kan bara vinna Pro SBK om man är anmäld till den klassen. Det kan man alltså inte om man är anmäld till Privatförarcupen.
Till alla: Hur många är det som skrivit ett inlägg under denna tråd än så länge som funderar på att köra Privatförarcupen nästa år? Detta är hur reglementet kommer att se ut de kommande åren lite överskådligt. Mer detaljerat jobbar man på för fullt att ha klart så snart som möjligt.
Om man gör ett bra resultat så har man det med sig när man pratar med sina sponsorer om att klassa upp sig till Pro Superbike.
Lördagsrace: Rent personligen tycker jag också att det är bra. Då jag hinner åka på andra race som körs på söndagar. Blir ett jäkla flängande men nu hinner man ju med det