Jag tycker man kan hålla det enkelt och köra efter det reglemente som redan finns. Det är bara dumt att röra till allting med ytterligare en klass och ytterligare ett reglemente. Så stor skillnad i byggkostnad på en hoj blir det faktiskt inte, och köper man en redan klar "fjolårshoj" så skiljer det ju ännu mindre.
Behåll reglementet så gör var och en som dom vill med fälgar ock dyligt. Det är ju dessutom så att inte ens alla kör med t.ex Magnesiumhjul i PRO SBK trots att man får det. Och det är ju inte så utslagsgivande att en förare som inte har råd med magnesiumhjul t.ex inte har en chans mot en förare som har råd. Så nån orättvisa pga det lär det nog inte bli..
Grymt bra idé!!!!!
In med en privatcup inom PRO SB med samma reglemente och billigare anmälningsavgifter.
Sen är det väl bara att köra som i BSB. Där kör väl alla som "BSB" poäng, och privatcupsförarna sammanställs sedan i en egen tabell. Lite som vi hade i NSB i år där man skiljde på dom med UEM licens.
Så en privatförare kan även ta "riktiga" PRO SBK poäng om dom kör bra. Det blir ju riktigt sporrande!
Det är ett bra sätt att fylla upp startfälten i PRO SBK så att det blir roligare att titta. Och ett bra sätt att "skola in" förare som ligger på gränsen att vara med.
Ser fram emot 2009!