Pristapp mellan nakenhojar och sporthojar?

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Har kollat en heldel på dessa hojar på blocket en tid nu och ser att det finns -07ans R1 och Zx10r för 95-90k där nypriset för dessa var 134k medans nakenhojar som Z1000 och Fz1 även dom 07or säljs för mellan 80-90k, dessa kostade inte mer än 105k som ny men är fortfarande nästan lika dyra som en sporthoj med lika många mil? Vad är det som gör detta är det mer efterfrågan på dessa hojar?

lite roligare hoj ;), nee men försäkringen har säkert en del att göra med priset. Super duke och Tuono kostar då inte strax över 100 utan runt 120k

Det är bara sporthojar som tappar så kopiöst i pris första året.
Nästan alla andra modeller har mer normal prisutveckling. Och tekniskt utveckling också för den delen.
Jämför t.ex med VFR. I stort samma hoj i 10 år, säljer fortfarande bra. Ta en 10 år gammal sporthoj så tycker 90% (på SH) att det är en antik hoj, värd max 20.000kr... :rolleyes:

lite roligare hoj ;), nee men försäkringen har säkert en del att göra med priset. Super duke och Tuono kostar då inte strax över 100 utan runt 120k

Jo jag vet därför gav jag inte dom som förslag ;)

Nästan alla andra modeller har mer normal prisutveckling. Och tekniskt utveckling också för den delen.
Jämför t.ex med VFR. I stort samma hoj i 10 år, säljer fortfarande bra. Ta en 10 år gammal sporthoj så tycker 90% (på SH) att det är en antik hoj, värd max 20.000kr... :rolleyes:

När ska man köpa en sporthoj om man vill ha en så ny som möjligt o inte betala så mycket? :D

Last edited:

det kan bero på att många anser att man asgasar sönder en sporthoj :D:arsele och då e den inte värd lika mycket

Runt 01 - 04 ungefär skulle jag säga finns riktigt bra sporthojar som man kan få till vrakpriser om man har tur. :tummenupp

Men om man kollar på en -04a tex så kostar ju en sådan typ 70 o uppåt medans en -07a kostar 90k så jag ser ingen större skillnad då kan man lika gärna köpa 07an o göra en förlust på 20k för en 3år nyare hoj.

det kan bero på att många anser att man asgasar sönder en sporthoj :D:arsele och då e den inte värd lika mycket

Jag säger inte emot... :D :D

När ska man köpa en sporthoj om man vill ha en så ny som möjligt o inte betala så mycket? :D

Jag är rätt säker på att folk som köper andra sorters hojar också vill ha en så ny hoj som möjlig till så litet pris som möjligt. ;)

Skillnaden är att sporthojar är som sportbilar och andra penisförlängare. Man måste ha den senaste modellen för annars funkade den inte som penisförlängare. :fakta

Sedan att 90% av de som köper en ny sporthoj inte kan använda mer än 50% av prestandan är ju helt ointressant... :rolleyes:

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back