Prisskillnad utrustning i olika butiker?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Kör alla handlare rekommenderat utpris eller finns det nån priskonkurrens mellan butikerna?
Isåfall, var är det billigast att handla utrustning i Sthlms-trakten?

Jag brukar drabbas av klassiskt vill-ha-nu-syndrom när jag väl provat så webbhandel är inte ett alternativ. :)

de beror på vilken del av utrustningen samt om du har en udda storlek..

Exempel: Köpte arai hjälmen på rollers, lelles va 2600kr dyrare..

Skinstället köptes på lelles fick 25% rabatt. nästan samma pris som på fc-moto

men den som söker bör finna.. :tummenupp

Jag besökte MC-Varuhuset ett par ggr för en tid sen och klämde och kände och provade kläder för några tusen. Personalen stod vid disken och diskuterade TV-program , recept och annat och frågade ALDRIG om jag behövde/ville ha hjälp. På MC-Boden vid Lindhagensplan möttes jag av ett leende och en fråga om vad de kunde hjälpa mej med. :tummenupp
De fick sälja på mej även en hjälm och div annat....:banana

Bra service belönas... Jag kommer att komma tillbaka... :tummenupp

MC Boden är bäst på utrustning så enkelt är det bara!! För det har Pippi sagt! :)

Bästa service, priser och allt, bara slaska med lädret och dega! :)

Det är ju olika priser beroende på vilken deal butikerna fått själva. Vilket gäller alla typer av butiker (ica, coop, statoil mm) Om du kollar på HM eller Lindex, hur ofta prutar man där? Eller jämför priser?

Sedan får man ju räkna in vilken service man får, jag personligen har valt bort ett ex antal handlare pga av att de har haft ett otrevligt bemötande mot mig vid flertalet tillfällen.

Men du får gärna komma förbi Mc-Boden så ska vi se om vi kan hjälpa dig! Börja gärna med att kolla på hemsidan! www.mc-boden.se:tummenupp

MC Boden är bäst på utrustning så enkelt är det bara!! För det har Pippi sagt! :)

Bästa service, priser och allt, bara slaska med lädret och dega! :)

håller med.. de första man får höra är "av med kläderna o prova nåt vettigt!" ... de e service de ..

heja Pippi!!

Det är ju olika priser beroende på vilken deal butikerna fått själva. Vilket gäller alla typer av butiker (ica, coop, statoil mm) Om du kollar på HM eller Lindex, hur ofta prutar man där? Eller jämför priser?

Sedan får man ju räkna in vilken service man får, jag personligen har valt bort ett ex antal handlare pga av att de har haft ett otrevligt bemötande mot mig vid flertalet tillfällen.

Men du får gärna komma förbi Mc-Boden så ska vi se om vi kan hjälpa dig! Börja gärna med att kolla på hemsidan! www.mc-boden.se:tummenupp

Jag fick iallafall bra hjälp med att välja ett par schyssta sommarvantar trots min dryga attityd, förmodar att det var Pippi som gav den proffsiga hjälpen till en fetlagd gubbe i början på veckan. Jag hoppas att min arbetsbekant kom förbi och köpte en hjälm senare i veckan.

Ja det är då olika, är det en mängdartikel som de säljer bra av = svårare att få "bästa pris".

Är det en lite mer udda artikel om än trefaldigt bättre än mängdartikeln kan det vara desto lättare.

Jag handlar gärna bra grejjer, jag kan inte själv alltid tolka vad som är bra eller rentutav bäst men är inte blyg för att fråga/diskutera. Hör man runt och själv gör efterforskningar så kommer man tillslut fram till vad som gäller, iaf om frågeställningen är rätt (viktigt b.l.a. här ;)). Saker o ting kostar och är det bra grejjer har jag inget emot att betala för mig men det är ju en njutning av att göra bra affärer så det eftersträvar jag så långt det går.

Ex mitt ryggskydd är en typisk mängdartikel, nyhet för i år och alla handlare kör med samma pris på hundralappen när = första närmsta som kan leverera väljer jag. Att jag ska ha det är redan klart innan jag satt foten innanför dörren på butiken.

Mina stövlar hitta jag ca 3 åf i hela landet som kanske och eventuellt kunde få fram dem men att prova innan visa sig nästintill omöjligt, iaf rätt storlek. Så av en slump hittar jag rea på dem och ett telefonsamtal senare är det klart, jag går två timmar tidigare från jobbet, åker 60 mil tur/retur mitt i vintern (bil) för att säkerhetsställa att storleken är hundra och köper stövlarna för samma pris som i Tyskland. Ingen annan åf här hemma var i närheten av den summan och visst lägger man på resekostnaden så blir det ju en frakkostnad men jag passa på att göra några andra ärenden samtidigt så det kändes bra ändå. Dessa stövlar är alltså de bättre jag kan hitta på marknaden och ändå får jag dem procentuellt mot utgångspriset billigare än en mängddel som mitt ryggskydd.

Nu behöver man väl kanske inte vara lika extrem som mig för att göra bra affärer men lite efterforskning på nätet, samtal i telefon och trevligt bemötande kan man komma långt med och spara några kronor ;)

Kan ta mitt ställ som exempel också, snarare en mängddel, ville ha det för att jag tyckte det var snyggt och det visa sig sitta helt ok. Fick reapriset trots att de inte hade min strl/färg hemma men i.o.m. att jag betala på stående fot så tog dom hem det för reapriset och skicka det fraktfritt hem till mig. Summa sumarum de har marginaler allt som oftast. Om man handlar en uppsättning av utrustning i en och samma butik så kan man gott ställa frågan "Vad kan du göra på det här?" med andra handlares priser i bakhuvudet som referens, en prutfras t.o.m. en svensk klarar av.

Jag fick iallafall bra hjälp med att välja ett par schyssta sommarvantar trots min dryga attityd, förmodar att det var Pippi som gav den proffsiga hjälpen till en fetlagd gubbe i början på veckan. Jag hoppas att min arbetsbekant kom förbi och köpte en hjälm senare i veckan.

Kan det ha vart :tummenupp Vi är två tjejer i butiken :) Hoppas du är nöjd med handskarna!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra