Prispengar?

pedda79

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2003
Ort
GBG
Hoj
Yamaha
Finns det prispengar i roadracing på sm nivå?
Eller hur ligger det till?
 
Det finns prispengar men om du tävlar på nationell nivå och tror att du ska bli rik så kommer du bli besviken...
 
Endast till A-förare som är med i SM. I SO är det väl prispengar i varje rejs också.
 
Nja, hade jag kommit topp-10 i 250r hade jag fått någon tusenlapp också.
Prispengar i alla sm-klasser. Det tråkiga med dem är att det är vi förare själva som betalar dem genom serieanmälan och startavgifterna. Kanske blir annorlunda i framtiden.
 
ja och framtill dess att pengarna kan komma från annat håll så tycker jag att det är lika bra att slopa prispengarna.
lägg våra pengar på marknadsföring av serien istället.

den som vinner får ju lite pengar, men hur mycket har han inte satsat för att ta sig dit?
 
R2 skrev:
ja och framtill dess att pengarna kan komma från annat håll så tycker jag att det är lika bra att slopa prispengarna.
lägg våra pengar på marknadsföring av serien istället.

den som vinner får ju lite pengar, men hur mycket har han inte satsat för att ta sig dit?

Och de flesta av dem i toppen har ofta hjälp från sponsorer.
Helt klart skulle de pengarna läggas på marknadsföring.
 
B-förare får oxå prispengar i SM...vore korkat annars.

Tycker prispengar är bra, ger en xtra sporre...om än liten...
Tänk dig att pengarna är dina och att han som ligger 1:a håller på att sno dig på några hundra...då går det genast lite snabbare... :rolleyes:

Eller om man gör en bra start så bara rullar dollartecknen innanför visiret... :cool:

Tror jag ska införa det på min pit-tavla, en rad där det står hur mycket jag får om jag passerar framförvarande...hmm


Goodstuff skrev:
Endast till A-förare som är med i SM. I SO är det väl prispengar i varje rejs också.
 
Hampe #66 skrev:

Tänk dig att pengarna är dina och att han som ligger 1:a håller på att sno dig på några hundra...då går det genast lite snabbare... :rolleyes:

Eller om man gör en bra start så bara rullar dollartecknen innanför visiret... :cool:

LOL :tummenupp
 
oFFkeFF skrev:
Prispengar i alla sm-klasser. Det tråkiga med dem är att det är vi förare själva som betalar dem genom serieanmälan och startavgifterna. Kanske blir annorlunda i framtiden.

Nu är detta inte hela sanningen. I år har pengarna delvis kommit från SM bilagan/programmet som kom med BIKE. En del av serieanmälningspengarna har använts till marknadsföring.

Det kan komma att ändras till nästa år, vi får se.
 
Nordgren skrev:
Nu är detta inte hela sanningen. I år har pengarna delvis kommit från SM bilagan/programmet som kom med BIKE. En del av serieanmälningspengarna har använts till marknadsföring.

Det kan komma att ändras till nästa år, vi får se.

Har Bike ställt upp med prispengar alltså? Eller reklampengar i bilagan?
Då har jag inget alls mot prispengar ;)
 
Trevligt att ha dig med här Nordgren, och nyttigt.
instämmer, kommer pengarna från annat håll (än oss själva) så är det ok, annars ta bort prispengarna, motiverar inte ett skit med hundralappar i samband med en tävling som kostar 5-10000:-
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top