Kungen
Ny medlem
Hej folkens. jag undrar hur mkt prispengar det är i de olika klasserna.
någon som vet ?
någon som vet ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kungen skrev:2424440Hej folkens. jag undrar hur mkt prispengar det är i de olika klasserna.
någon som vet ?

Kungen skrev:2424440Hej folkens. jag undrar hur mkt prispengar det är i de olika klasserna.
någon som vet ?
någon som vet ?

Axxexs skrev:2424497Finns bara något som heter "reseersättning" i SO. En annat mer skattetekninsk benämning på prispeng..
För vinst i ett race i NSBK får man 2500:-, 125cc - 2300:-, SST600 - 2000:- och Rookie 1200:-. För placering i serien får man det dubbla. Är pengar i sjunkande grad ner till plats 10.
Annars inga prispengar i SM eller VEIDEC. Har inte koll på Classic så bra men tror inte dom heller har?
I EM har man prispengar. Kommer inte ihåg summorna.
Hade du funderat på att börja rejsa för att bli rik?Kungen skrev:2425867nu vet man ju att man inte ens skall fundera på att börja rejsa.
Kungen skrev:2425867nu vet man ju att man inte ens skall fundera på att börja rejsa.
Ja rejsing är inget ämnat för att förbättra sin ekonomi... det är troligen det värsta man kan göra. Men roligt är det, om man har råd.Kungen skrev:2425867nu vet man ju att man inte ens skall fundera på att börja rejsa.
Kungen skrev:2425867nu vet man ju att man inte ens skall fundera på att börja rejsa.
R2 skrev:2426045de prispengar som har funnits har tagits från förarna och sedan delats ut till förarna.
alltså, robinhood fast omvänt.. ta från alla och ge till vinnarna = ta från alla oavsett racingbudget och ge till de med största racingbudgeten.
visst det behöver inte vara så att vinnaren har mer spons/bättre ekonomi än de längre bak i startfältet, men i de allra flesta fall är det högst troligt.
helt sjukt system som aldrig får komma tillbaka.
Jonte VSB R-T skrev:2426058Du är smart du!![]()
Ja vem kan leva utan baconost och ljummen öl, vakna upp i en svinkall bil för att elen har gått under natten, en istappsdusch för att varmvattnet är slut.......Alx skrev:2426125Men lägg av! Eller börja menar jag! Har du varit i en depå en tälvingshelg och kännt stämningen, grilldoften, 747:n från blåtacktarna, den ljumna ölen, tubosten... Need I say more?
LOTTAK skrev:2426138Ja vem kan leva utan baconost och ljummen öl, vakna upp i en svinkall bil för att elen har gått under natten, en istappsdusch för att varmvattnet är slut.......
Inte jag i alla fall
Alx skrev:2426125Men lägg av! Eller börja menar jag! Har du varit i en depå en tälvingshelg och kännt stämningen, grilldoften, 747:n från blåtacktarna, den ljumna ölen, tubosten... Need I say more?
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife