Priser igen...

Honda Fireblade CBR 900 RR -99 för 47000 hehe ja den va bra

detta ä min favorit vinnaren hahah

http://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_RD_500_27598460.htm?ca=12&w=3

undrar vad den kosta helt ny kan inte varit så mycke mer än han begär
Det där var ett litet dåligt exempel.Det är som han skriver en klassiker.En 500cc 2-takt i org. Det får han nog ut för den.
Värre med dom som säljer sin skramla suki gsr1zx med en massa godis.Som det enda är gjort är fälgstripes och liten skylthållare och ev,ett slip-on,för 80-90k för en 05-06.
Edit:Fan vad många som hann hugga före mig.:D

Det där var ett litet dåligt exempel.Det är som han skriver en klassiker.En 500cc 2-takt i org. Det får han nog ut för den.
Värre med dom som säljer sin skramla suki gsr1zx med en massa godis.Som det enda är gjort är fälgstripes och liten skylthållare och ev,ett slip-on,för 80-90k för en 05-06.
Edit:Fan vad många som hann hugga före mig.:D

Ska man hugga så ska man göra det i kort text för att va först. :D

då tycker vi olika kan jag säga RD 500 för 35 skulle ja aldrig på denna planeten ge

Nej det är klart. Jag skulle aldrig ge 60 papp för en CBX1000 eller Z1300 men dom går för dom pengarna ialla fall. Hade jag däremot haft 35 papp över så hade jag med glädje lagt dom på en 500cc tvåtakts V4. :banana

Last edited:
Som sagt, tillgång och efterfrågan. En riktigt gammal hoj sjunker långsammare i värde, står kanske still.

Att ens hitta en RD500 till salu är ovanligt.

Men filosofin på sporthoj är att gamla saker ska vara gratis.
Jag vill ha ett gammalt hus inte fasen minskar det i värde, folk bjuder ju över varandra:rolleyes:

Det som upplevs som dyrt av någon kan vara prisvärt för någon annan.
Allt är inte kronor och ören i hobbysvängen.

Vet man vad man vill ha och vet att man inte kommer sälja efter en eller ett par säsonger så har priset mindre betydelse.

Har aldrig förstått mig på det här med att byta hoj varje eller varannan säsong.

//Johan

Lätt, om jag ville ha en sån.

Har folk generellt den åsikten att, är det inte är den senaste plastraketen med lite bling från nån tillbehörskatalog, så ska det alltså vara gratis? Eller är det bara vissa medlemmar på SH?

Kolla för skojs skull hur många VF1000R, ALLA årsmodeller, det finns jämfört med en GSX-R1000 av - för enkelhetens skull - årsmodell 2007 till salu, i vilket land som helst i världen.

Men ok, om någon här vill sälja farsans gamla äckliga Honda VFR750R för den är ju så gammal och ful, så köper jag den direCkt. Gärna en -88. Den borde väl kosta i runda slängar en 8-9000 i SH-prissättningen? Om det sitter nya däck på den förstås.

Eller? Hur var det nu med tillgång och efterfrågan?

Last edited:
ja helt rätt sjukt att man kan få ut dessa summor dom begär tycker i alla fall jag

men visst är man sugen på en klassiker som RD o fantast så rätt köpare är ju vad det handlar om ......

Han kommer garanterat få 35k för sin RD. Man behöver inte vara fantast för att köpa en. Bara inse att den kommer att fortsätta att stiga i värde

Sålde min Kawa Zephyr 1100 från 1992 igår kväll. Fick det jag begärde. Bor i Göteborgsområdet och killen körde från Malmö, köpte hojen och körde sedan hem. Någon diskussion om priset blev det aldrig tal om. Vill man slippa dem som tror att man skall skänka bort det som man vill sälja så lägg ner lite tid på vad som kan tänkas vara rimligt att få ut för objektet. Ja igår hade jag "säljartofflorna" på mig och imorgon står man och tycker som alla andra när man skall till att köpa något annat kul (Suzuki GSX 1400 2003-4). Ja tillgång och efterfrågan...... så är det bara. Letar man lite och har tålamod så finner man till slut det man letar efter. Lycka till alla säljare och köpare!!

då tycker vi olika kan jag säga RD 500 för 35 skulle ja aldrig på denna planeten ge

Halva priset mot tyskland om den är i mint,har sett priser europa över 10´E men då är dom nya förstås.

35´ i mycket gott originalskick är billigt,20´-25´ för ett rullande renoveringsobj. är vad man får betala och det är dyrare innan den är klar.

RGn är ännu dyrare,om man lyckas hitta en då.

Henrik

Sjukt onödigt med en till "Oj oj oj, vad mycke det kostar att köpa en mc". Cykla istället om ni är fattiga!

Men jag är åas jäkligt glad att jag inte måste köpa hoj nu.

RD 500 Jo men detta är/kommer bli en riktig klassiker, om den hålls i skick kommer den bara att stiga ännu mer i värde med åren, det är vad jag tror iaf!
Om den är renoverad i motorn så har det väl kostat ungefär dom pengarna :rolleyes:
Om man nu är ute efter en sådan som det kanske finns 10st fina av i landet så, då betalar man!
Honda Fireblade CBR 900 RR -99 för 47000 hehe ja den va bra

detta ä min favorit vinnaren hahah

http://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_RD_500_27598460.htm?ca=12&w=3

undrar vad den kosta helt ny kan inte varit så mycke mer än han begär

man ser suzuki 750 gsx-r 1985 för fantasi summor den ä ju antik
Jaja, men då slänger vi allt Picasso, Van Gogh och Da Vinci har gjort också, det är ju också grymt gamla grejer... :rolleyes:

Ur-Gixxern är en mycket stor bit hojhistoria, som är väl värd att bespara till framtiden. Jag skulle hemskt gärna köpa en sån i mint condition, men plats och ekonomi sätter käppar i hjulen :(

Och din gamla antika hoj då? Den är ju minst 15 år gammal, kanske tom jämngammal med urgixxern :7peta Jag förutsätter att du säljer den för max 5000kr, med nya däck och full tank! :fakta

Kunde inte låta bli att kommentera detta, SORRY, släng tavelskräpet :D
Dock inte hojarna, misstolka inte nu!
Jaja, men då slänger vi allt Picasso, Van Gogh och Da Vinci har gjort också, det är ju också grymt gamla grejer... :rolleyes:

Ur-Gixxern är en mycket stor bit hojhistoria, som är väl värd att bespara till framtiden. Jag skulle hemskt gärna köpa en sån i mint condition, men plats och ekonomi sätter käppar i hjulen :(

Och din gamla antika hoj då? Den är ju minst 15 år gammal, kanske tom jämngammal med urgixxern :7peta Jag förutsätter att du säljer den för max 5000kr, med nya däck och full tank! :fakta

En hoj i bra skick går väl sällan under 15-20k, ser den helt förjävlig ut men fungerar ~10k.
Är det en hoj med racinghistoria eller dylikt så kostar de mer!

Det finns ett antal människor där ute som gärna betalar extra för en komplett gammal hoj i originalskick av bland annat nostalgiska skäl. En del av ekonomiska skäl där de ser motorcykeln som en "investering" som de dessutom kan ha lite glädje av under tiden.

Den där gamla Honda CB 750 K6 från -77 var ju bara för skön. Hade nog hellre köpt den än en nyare tolkning för motsvarande pengar och fortsatt vårda den väl.

Personligen beklagar jag inte att nypriserna sticker iväg. Det gynnar ju oss som sitter på begagnade objekt. Inflationen kommer nog att göra att många av oss en dag kan få igen pengarna i framtiden även om värdet på dem har urholkats. Klen tröst inte sant?

Vet faktiskt inte vad jag ska säga. Tycker inte det var några vidare överpriser på de hojarna, historia har också ett visst värde. Bara för att du inte förstår dig på motorcyklar betyder inte det att allt som är äldre än 5 år är skräp. Du hittar aldrig en fungerande hoj på mer än 125cc för mindre än 15k. T.o.m. en gammal Puch Dakota har ett värde.
Sluta gnäll, du skämmer bara ut dig.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...