Prisa skatteåterbäringen!!

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Om man her e-legitimation, kan man redan nu se vad man får tillbaka på skatten. Eller betala tillbaka.. Men i år får jag tillbaka 5300kr!!! :tummenupp

exiteme skrev:
Om man her e-legitimation, kan man redan nu se vad man får tillbaka på skatten. Eller betala tillbaka.. Men i år får jag tillbaka 5300kr!!! :tummenupp

Å var får man såndäringa elektronisk legimitation då?

Gött, själv återfår jag 2500 pix. Bättre än att få kvarskatt iaf :)

Dr.Bike skrev:
Å var får man såndäringa elektronisk legimitation då?

"Så här skaffar du en e-legitimation
Du måste ha ett svenskt personnummer. Företag måste ha en firmatecknare med svenskt personnummer.

Du som redan är kund i en Internetbank kan använda din utrustning (koddosa, fil på hårddisken eller engångskoder) för att enkelt ladda ner e-legitimationen till din dator."

exiteme skrev:
"Så här skaffar du en e-legitimation
Du måste ha ett svenskt personnummer. Företag måste ha en firmatecknare med svenskt personnummer.

Du som redan är kund i en Internetbank kan använda din utrustning (koddosa, fil på hårddisken eller engångskoder) för att enkelt ladda ner e-legitimationen till din dator."

Aha! Tackar.

exiteme skrev:

Sweet! Såg samma sak imorse. 7500 ramlar in på kontot lagom till midsommar :yoparty

Måste man ha fått sin deklaration först? Jag har installerat E-leg men var kollar jag skatteåterbäringen då :va

exiteme skrev:

13 lax innan avdrag, men räknar med att få tillbaka mellan 50-60 lax efter avdrag.
Tyvärr får jag vänta tills december.

exiteme skrev:
Ööööh... Var ser man det?
Jag loggade in på Skatteverket men jag såg bara vad jag fick förra året.
Hur ser jag vad jag ska få i år?

N.Blomqvist skrev:
Ööööh... Var ser man det?
Jag loggade in på Skatteverket men jag såg bara vad jag fick förra året.
Hur ser jag vad jag ska få i år?

http://www.skatteverket.se/etjanster/inkomstdeklaration.4.18e1b10334ebe8bc80005676.html

Här skall du nog se det.

exiteme skrev:

Jag kan inte se det bara för att jag sålt en bostadsrätt under 2005... :huvet

Jag kan inte se vad jag får,,,står uppe i hörnet ej inskickad??
Edit. inte så lustigt då jag inte skickat in den :huvet :huvet

Last edited:
bissmark skrev:
Bah...

Du ska fylla i blankett ditten och datten innan du kan se ditt saldo..

Nope. Du behöver inte fylla i ett skvatt. Bara bläddra vidare bland sidorna...

Fan va surt verkar inte funka om man har Nordeas ID. jag kör något som kallas Smart Trust Personal

Gottis skrev:
Fan va surt verkar inte funka om man har Nordeas ID. jag kör något som kallas Smart Trust Personal

funkar klockrent för mig :)

Man måste köra Nexus personal har jag för mig...

Sen är det bara att göra en saktteuträkning. I 3:de steget ser man vad man får tillbaka/ska betala...

arrto skrev:
funkar klockrent för mig :)

Man måste köra Nexus personal har jag för mig...

Sen är det bara att göra en saktteuträkning. I 3:de steget ser man vad man får tillbaka/ska betala...

Klickade bara nästa där...sen kom det fram: 8643:- :jisses ..va fan kan det stämma isf blir jag nöjd! :)

En annan sak...får man inte en blankett hem i brevlådan nu? Jag har lite aktieaffärer att deklarera! :huvet När, hur, vart- ska jag skicka in det? Hjälp en "noob" nu killar!! :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti