Prisa skatteåterbäringen!!

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Om man her e-legitimation, kan man redan nu se vad man får tillbaka på skatten. Eller betala tillbaka.. Men i år får jag tillbaka 5300kr!!! :tummenupp

exiteme skrev:
Om man her e-legitimation, kan man redan nu se vad man får tillbaka på skatten. Eller betala tillbaka.. Men i år får jag tillbaka 5300kr!!! :tummenupp

Å var får man såndäringa elektronisk legimitation då?

Gött, själv återfår jag 2500 pix. Bättre än att få kvarskatt iaf :)

Dr.Bike skrev:
Å var får man såndäringa elektronisk legimitation då?

"Så här skaffar du en e-legitimation
Du måste ha ett svenskt personnummer. Företag måste ha en firmatecknare med svenskt personnummer.

Du som redan är kund i en Internetbank kan använda din utrustning (koddosa, fil på hårddisken eller engångskoder) för att enkelt ladda ner e-legitimationen till din dator."

exiteme skrev:
"Så här skaffar du en e-legitimation
Du måste ha ett svenskt personnummer. Företag måste ha en firmatecknare med svenskt personnummer.

Du som redan är kund i en Internetbank kan använda din utrustning (koddosa, fil på hårddisken eller engångskoder) för att enkelt ladda ner e-legitimationen till din dator."

Aha! Tackar.

exiteme skrev:

Sweet! Såg samma sak imorse. 7500 ramlar in på kontot lagom till midsommar :yoparty

Måste man ha fått sin deklaration först? Jag har installerat E-leg men var kollar jag skatteåterbäringen då :va

exiteme skrev:

13 lax innan avdrag, men räknar med att få tillbaka mellan 50-60 lax efter avdrag.
Tyvärr får jag vänta tills december.

exiteme skrev:
Ööööh... Var ser man det?
Jag loggade in på Skatteverket men jag såg bara vad jag fick förra året.
Hur ser jag vad jag ska få i år?

N.Blomqvist skrev:
Ööööh... Var ser man det?
Jag loggade in på Skatteverket men jag såg bara vad jag fick förra året.
Hur ser jag vad jag ska få i år?

http://www.skatteverket.se/etjanster/inkomstdeklaration.4.18e1b10334ebe8bc80005676.html

Här skall du nog se det.

exiteme skrev:

Jag kan inte se det bara för att jag sålt en bostadsrätt under 2005... :huvet

Jag kan inte se vad jag får,,,står uppe i hörnet ej inskickad??
Edit. inte så lustigt då jag inte skickat in den :huvet :huvet

Last edited:
bissmark skrev:
Bah...

Du ska fylla i blankett ditten och datten innan du kan se ditt saldo..

Nope. Du behöver inte fylla i ett skvatt. Bara bläddra vidare bland sidorna...

Fan va surt verkar inte funka om man har Nordeas ID. jag kör något som kallas Smart Trust Personal

Gottis skrev:
Fan va surt verkar inte funka om man har Nordeas ID. jag kör något som kallas Smart Trust Personal

funkar klockrent för mig :)

Man måste köra Nexus personal har jag för mig...

Sen är det bara att göra en saktteuträkning. I 3:de steget ser man vad man får tillbaka/ska betala...

arrto skrev:
funkar klockrent för mig :)

Man måste köra Nexus personal har jag för mig...

Sen är det bara att göra en saktteuträkning. I 3:de steget ser man vad man får tillbaka/ska betala...

Klickade bara nästa där...sen kom det fram: 8643:- :jisses ..va fan kan det stämma isf blir jag nöjd! :)

En annan sak...får man inte en blankett hem i brevlådan nu? Jag har lite aktieaffärer att deklarera! :huvet När, hur, vart- ska jag skicka in det? Hjälp en "noob" nu killar!! :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman