Preview av Tourist Trophy (Spel)

Nicko@K.A.P

"Inte riktig funtad..."
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Ras
Utvecklare: Polyphony Digital (Producerat Grand Turismo serien)
Release: Tidigt 2006
Format: PS2

LÄNK
(finns även videos)

Utvecklarna lovar bl.a:
80 st+ motorcyklar
Bra fysik, realism
Bakhjuls körning
Separat användning av fram, bakbroms = Stoppies
Olika skinställ, hjälmar och körstil
m.m ...

Dock verkar det inte gå att modifiera motorcyklarna men däremot ställa in setups (däck,fjädring,bromsar osv.)

Om känslan & realismen är hälften så bra som grafiken så kan det här nog bli ett lovande mc lir och inte ett i mängden av all skit som publiceras nu.

OBS: Bilderna är tagna direkt ur spelet och är inte för renderade/bearbetade på något sätt

(Spelet varit uppe förut men inte i det här stadiet)

Bifogat

• mini-929988_20051209_screen001.jpg
    mini-929988_20051209_screen001.jpg
    128.3 KB · Visningar: 417
  • mini-929988_20051209_screen012.jpg
    mini-929988_20051209_screen012.jpg
    76.3 KB · Visningar: 346
  • mini-929988_20051209_screen002.jpg
    mini-929988_20051209_screen002.jpg
    90.1 KB · Visningar: 267
  • mini-929988_20051209_screen010.jpg
    mini-929988_20051209_screen010.jpg
    89 KB · Visningar: 350
  • mini-929988_20051209_screen007.jpg
    mini-929988_20051209_screen007.jpg
    68.2 KB · Visningar: 259
Last edited:
Förstod jag fel eller skulle modifieringsmöjligheterna (trimning osv) som finns i GT-serien vara borttagna för motorcyklarna eller var det bara i "Race" mode?

Valentinic skrev:
Förstod jag fel eller skulle modifieringsmöjligheterna (trimning osv) som finns i GT-serien vara borttagna för motorcyklarna eller var det bara i "Race" mode?

In addition to all of the above, Tourist Trophy will feature your standard GT-style career mode. The mode will contain all the trimmings you'd expect: different tiered challenges, bikes to collect and customize, cash to earn, and more

Verkar som det kommer att finnas möjlighet att trimma och customisera sin hoj precis om i GT spelen..gött! :banana

McFille skrev:
Verkar som det kommer att finnas möjlighet att trimma och customisera sin hoj precis om i GT spelen..gött! :banana

eehh?

"The game appears to be holding back in the customization department; you won't be able to tweak your vehicles as much as you can in a GT game. Basically, when racing, you'll choose your course, select a bike from the available roster of vehicles, pick a rider and their outfit, and set your driving options. You'll have a trio of modest options--transmission, tires, and riding form."

Nicko@K.A.P skrev:
eehh?

"The game appears to be holding back in the customization department; you won't be able to tweak your vehicles as much as you can in a GT game. Basically, when racing, you'll choose your course, select a bike from the available roster of vehicles, pick a rider and their outfit, and set your driving options. You'll have a trio of modest options--transmission, tires, and riding form."

Läs vidare, längre ner.
Visst skriver de lite motsägelsefullt, men min quote måste ju betyda att det finns en vanliga "career" mode utöver "race" moden, där man kan modifiera sin hoj.

Bearing skrev:
Hur styr man i MC-spel? tangentbord?

Men en PS2-handkontroll...

Wagge skrev:
Undrar när det släpps i Sverige? I USA tror jag det skulle vara i typ april... :va

verkar coolt som attans ju! Blir att tanka ner så fort det dyker upp på nätet :D

$noop skrev:
verkar coolt som attans ju! Blir att tanka ner så fort det dyker upp på nätet :D

Provspelade igår, lite öm i gastummen :tummenupp , men det var fränt..., dock e min japanska lite knackig och spelet är endast släppt i "japanrelease".
Klart godkänt spel!

RaZmaN skrev:
Provspelade igår, lite öm i gastummen :tummenupp , men det var fränt..., dock e min japanska lite knackig och spelet är endast släppt i "japanrelease".
Klart godkänt spel!

inte avundsjuk! :4skrika
Var fick du tag i spelet?

Vill ha NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU! :4skrika :Bugar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden